Проект Закону "Про рieлтерську діяльності": Рieлтерська Палата України
Тема статті – створення Рieлтерської Палати України як органу саморегулювання професійного середовища, її роль, функції, структура, порядок формування.
Законопроект передбачає, що Рieлтерській Палаті України делегується ряд повноважень. Серед них:
- здійснення сертифікації ріелтерів;
- затвердження Стандартів і правил рieлтерської діяльності;
- затвердження програми підготовки рieлтерів і порядку здачі кваліфікаційних іспитів;
- ведення Реєстру рieлтерів і Реєстру суб'єктів рieлтерської діяльності;
- здійснення контролю за дотриманням суб'єктами рieлтерської діяльності та рieлтерами вимог даного Закону, а також Стандартів і правил рieлтерської діяльності;
- регулювання відносин між суб'єктами рieлтерської діяльності й/або рieлтерами, якщо буде потреба, застосування стягнень до винного;
- розгляд скарг споживачів на дії або бездіяльність суб'єктів рieлтерської діяльності.
Інакше кажучи, Рieлтерська Палата України відповідальна за загальну атмосферу на ринку рieлтерських послуг. Вона здійснює сертифікацію, дає й анулює право на здійснення рieлтерської діяльності, встановлює стандарти такої діяльності, виконує певні функції нагляду, розглядає конфліктні ситуації.
Цікавий порядок її формування. Автор законопроекту пропонує визначити склад Палати з 9 чоловік. З них 6 - будуть делеговані Асоціацією фахівців з нерухомості (рieлтерів) України (АСН(Р)У). Висування, затвердження й відкликання членів Рieлтерской Палати від Асоціації буде відбуватися шляхом голосування на всеукраїнському з'їзді АСН(Р)У, в якому відповідно до уставу організації беруть участь всі її члени з 26 регіонів України.
Трьох членів Рieлтерської Палати запропоновано делегувати таким державним органам, як Міністерство юстиції, Фонд державного майна та Державне агентство земельних ресурсів України.
Строк повноважень членів Палати - 5 років. Одна і та ж особа може бути делегована в Ріелторську Палату України не більше двох строків підряд.
Свої обов'язки члени Палати виконують винятково на громадських засадах. Фінансуватися буде тільки робота апарата Палати. А джерелами фінансування його, в основному, стане плата за здійснення сертифікації суб'єктів рieлтерської діяльності, за включення внесень і змін до Реєстру ріелтерів і Реєстр суб'єктів ріелтерської діяльності, за одержання виписок із цих реєстрів, за здачу кваліфікаційних іспитів, за одержання кваліфікаційного свідчення, добровільні внески.
Очолювати цей орган буде один з дев'яти його членів - Голова Рieлтерської Палати України, що також повинен виконувати свої обов'язки на громадських засадах. Порядок прийняття рішень Палатою - традиційний: якщо на засіданні присутнє більше половини членів, то рішення приймається більшістю голосів.
Передбачається, що в структурі Палати буде ряд комісій. Найбільш важливі по функціях - сертифікаційна й дисциплінарна комісії. Вони будуть видавати Сертифікати суб'єктів рieлтерської діяльності згідно затвердженим Палатою положенням, а також позбавляти рieлтерів і суб'єктів рieлтерської діяльності Сертифіката або зупиняти його дію.
Для роботи у своїх комісіях Палата буде мати право залучати експертів, які не є членами Палати.
Передбачається, що Рieлтерська Палата України при необхідності може створювати на території країни свої регіональні представництва або відділення. Повноваження її регіональних органів будуть регулюватися відповідними положеннями Палати.
Матеріал підготовлений Київським порталом нерухомості "Domik.net"