Паркувальна епопея КМДА: вітаємо зі вкотре збрехавши
Останній прийом, що застосувала пані Кільчицька в цьому протистоянні, – рішення знизити в усьому місті тариф за паркування до 1 грн. за годину та переоформити на новостворене Київрадою комунальне паркувальне підприємство земельні ділянки, де розташовано міські парковки.
Логіка цілком виправдана: не бажаєте хазяйнувати так, щоб місто отримувало зиск від своєї власності, – ми у вас її забираємо. Проте, коли вдатись до розгляду реальних кроків, що їх робить мерія, стає незрозумілим, чого ж насправді вона хоче домогтись.
Як вже писала "ЕП", експерти здебільшого згодні з тим, що в нинішній ситуації, коли парковочний бізнес є напівтіньовим, створення загальноміського комунального підприємства було б доречним і мало б його значно оздоровити. Внаслідок чого мали б упорядкуватися фінансові потоки, які надходять до бюджету.
Проте всі вони погоджуються з такою пропозицією за двох умов. Перша – у новостворене міське підприємство мають бути переформатовані саме районні парксервіси, аби зламати існуючу систему, яка є неефективною. Друга – на парковках мають активно впроваджуватися електронні види розрахунку, щоб гроші потрапляли прямо до міського бюджету повз кишені "тіньових" бізнесменів.
Але, дивлячись на те, що реально робить київська влада, здається, що вона зовсім не прагне реформувати паркувальне хазяйство.
Так, не зрозуміло, чи таки збирається КМДА реформувати самі райпарксервіси. Адже до сьогодні не було жодної заяви або документу про те, що їх мають якось реорганізувати. Єдине, що було сказано, на новостворене підприємство буде переоформлено ділянки, на яких розташовані парковки.
Більше того, якщо мерія насправді має намір відібрати у райпарксервісів паркувальні майданчики, виникає питання: а навіщо тоді взагалі потрібно залишати самі парксервіси?
Аби дізнатися, що думають про це в районних підприємствах, "ЕП" звернулася до їх керівників. Як виявилося, більшість з них відмовилися давати будь-які коментарі. Проте "ЕП" таки вдалося поговорити з представниками лише двох паркувальних підприємств: Дарницького і Дніпровського районів.
Як розповів "ЕП" директор парксервісу Дарницького р-ну Андрій Воробйов, він нічого не знає про те, щоб сьогодні хтось переоформлював парковки або ділянки, на яких вони знаходяться, з районних парксервісів на будь-яке інше підприємство.
Про це нічого не чули і в "Дніпропарксервісі". Принаймні про це "ЕП" повідомив юрист підприємства Денис Кузьмін.
Тож не зрозуміло, чи збирається КМДА взагалі щось робити з паркувальним господарством, окрім запровадження нових нюансів ціноутворення в цій сфері.
Також відкритим залишається і питання щодо безготівкових розрахунків на парковках. За словами тієї ж пані Кільчицької, у найближчих планах мерії – ввести безготівковий розрахунок через мобільні телефони. Як повідомляли в мерії, щодо цього питання вже є відповідні домовленості з операторами мобільного зв’язку.
Проте, цілком ймовірно, що ця блага ідея може стати провальною через нерозв'язання деяких ключових проблем.
Наприклад, досі не зрозуміло, як саме можна буде переконатися, що водій авто повністю сплатив за послуги паркування.
"Аби пересвідчитися, що водій дійсно заплатив, і його гроші пішли не кудись, а до бюджету, треба, щоб він на парковці отримав якусь квитанцію, – говорить адвокат Едуард Багіров. – Зрозуміло, що жоден з мобільних операторів вам не дасть такої квитанції".
До того ж не зрозуміло, що мають робити ті водії, у яких немає мобільного або, наприклад, в ньому розряджено батарею тощо.
В той же час інші способи безготівкового розрахунку на парковках (наприклад – паркомати) досі залишаються лише в планах.
Тож виходить, що за заявами КМДА щодо намірів навести лад на столичних парковках геть нічого не стоїть. Якщо це припущення спростувати – випливає інше, більш логічне, але котре теж навряд чи сподобається місцевій владі. Йдеться про ймовірну спробу київської міськвлади кулуарно вирішити проблемне питання без інформування громадськості.
Як вважають деякі експерти, така обережність чиновників з КМДА може пояснюватись їх небажанням вступати у відкрите протистояння з самими парксервісами, їх керівництвом, а також районною владою.
"Оскільки парковки – це дуже вигідний бізнес, думаю, знайдеться, вдосталь бажаючих в той чи інший спосіб саботувати будь-яке рішення щодо ліквідації парксервісів або спроби відібрати у них парковки, – вважає Багіров. – Наприклад, можуть бути нескінченні судові позови щодо законності подібних рішень влади. Навіть якщо для їх оскарження не буде жодних юридичних підстав, під час розгляду справи в суді тимчасово призупиняється чинність рішення КМДА або Київради. А суди можуть тягнутися роками".
Тож, схоже на те, що принаймні найближчим часом на київських парковках особливі зміни навряд чи передбачаються. Що ж, невже – перефразовуючи класика – вкотре вітати пані Кільчицьку збрехавши?