На що витрачає гроші український уряд?
В четвер, 12 квітня, влада відзвітувала про те, на що саме у 2006 році витрачала бюджетні гроші, які були призначені для утримання та забезпечення роботи урядів (Юрія Єханурова та Віктора Януковича) та Секретаріату КМУ. Так, у 2006 р. на це пішло 194 млн. 233 тис. 700 грн.
За статистикою Кабміну, минулого року уряд видав 2775 ухвалених ним документів. Тож виходить, що кожний з них коштував платникам податків близько 69 тис. 994 грн., що дорівнює $13 тис. 860 – вартості непоганого малолітражного авто.
1 тис. урядовців = 6,4 тис. українців
Як сказано в урядовому звіті, з цих грошей на зарплатню близько 1 тис. службовців Секретаріату КМУ та самого уряду пішло 73 млн. 887 тис. 300 грн.
За даними держкомстату, середня заробітна плата у 2006 р. становила щонайбільше 1 тис. 41 грн. Виходить, що самі урядовці та трохи більше тисячі працівників Секретаріату КМУ отримали зарплатні стільки ж, скільки майже 6400 українців з середньою зарплатнею.
В той же час, за даними Кабміну, середня зарплатня працівників його Секретаріату, включно з керівництвом уряду, складає близько 5 тис. 405 грн.
За деякою інформацією, середня заробітна платня "пересічного" міністра складає сьогодні близько 15 тис. грн.
Ухвалення та підготовка рішень уряду
Головний продукт, що виробляють мешканці Будинку уряду, – це підзаконні акти, що готуються Секретаріатом Кабміну та іншими установами, і ухвалюються урядом.
У 2006 р. уряд перевиконав план проведення своїх засідань на 15,5% – замість 45 зборів було проведено 52.
Проте якість роботи Кабміну від цього не підвищилась. Із запланованих 3 тис. постанов та розпоряджень вони ухвалили лише 84% (2533 шт.).
Не впоралися кабмінівські чиновники і з виконанням норми ухвалених актів на одну особу: замість чотирьох документів на кожного працівника Юрій Єхануров та Віктор Янукович спромоглися видати лише по три.
Проте, незважаючи на таке несумлінне виконання своїх обов’язків, "довіра громадян до уряду та краще розуміння урядової політики", за статистикою Кабміну, росте, як на дріжджах.
Так, в уряді Януковича та Азарова вважають, що люди стали їх розуміти та довіряти не на 10%, як це передбачалося, а на рівно в два рази більше – на 20%, про що урядовці і повідомляють в своєму звіті про витрачання коштів.
Окрім ухвалення законодавчих актів, працівники Секретаріату опрацювали 139 тис. 792 "одиниці кореспонденції", серед яких було 3 тис. 240 послань Президента та його Секретаріату, 2217 послань від ВР та її керівництва, 609 звернень від громадських об’єднань, 677 звернень від корпорацій, концернів, асоціацій об'єднань, компаній і 40 тис. 345 письмових звернень громадян тощо.
Ухвалення міжнародних угод
Ще одним продуктом, що виробляє Кабмін, є міжнародні угоди. Тож, вітчизняні чиновники їздять за кордон не тільки аби купляти дружинам та невісткам парфуми у "дьюті фрі" (саме таку покупку зробив прм’єр Янукович під час одного зі своїх закордонних візитів), а ще й для того, щоб працювати.
У 2006 р. на візити урядових делегацій та закордонні відрядження пішло 12 млн. 814 тис. 200 грн.
За ці гроші чиновники з'їздили у закордонні відрядження 1578 разів. Здійснювали ці поїздки цілий батальйон держслужбовців – 724 особи. На кожного з них припадає 2,2 закордонних відрядження.
А українські делегації здійснили 440 закордонних візитів.
Кожний з чиновників перебував за кордоном у середньому 4,3 дні.
В середньому відрядження одного чиновника коштувало платникам податків одну доволі престижну навіть для Києва зарплату – близько 5 тис. грн.
А кожний із 21 закордонного авіарейсу, що відвозив чиновників за кордон і повертав звідтіля, – 227 тис. 900 грн., або $45 тис. 128, тобто як трохи більше половини однокімнатної квартири (вартістю $80 тис.) в столиці. Загалом же працівники Секретаріату КМУ "пролітали" $947 тис. 829 або майже 12 однокімнатних квартир у столиці.
Проте план з підписання міжнародних угод урядовцям вдалося виконати лише на 73,8%: замість передбачених 328 міжнародних угод було підписано лише 242.
Кількість закордонних візитів, що здійснили українські чиновники у 2006 р.
Посадова особа | Кількість візитів |
Прем’єр-міністр України | 13 |
Перший віце-прем’єр-міністр України | 2 |
Віце-прем’єр-міністри України | 5 |
Інші працівники органів державної влади | 420 |
Разом | 440 |
Тож, якщо у 2006 році урядом було ухвалено 2533 постанови та розпорядження та підписано 242 міжнародні угоди, можна порахувати, що на ухваленні одного документу працівники Секретаріату та керівництво уряду заробили 26 тис. 626 грн.
Автомобілі
В кабмінівському автопарку, за даними на 1 січня 2007 р., нараховується 217 автомобілів.
Серед них 52 авто – вантажівки та автобуси тощо. Решта 165 авто – легкові, що обслуговують урядовців та іноземні делегації. Як розповів начальник управління бухгалтерського обліку Секретаріату КМУ Олександр Ворона, близько 12% з них коштують більше $100 тис.
Аби придбати торік 8 авто уряд не пошкодував 3 млн. 984 тис. грн. Найдорожчим з них став броньований Mercedes-Benz S600, що коштував 3 млн. 356 тис. грн.
Автомобілі, що були придбані українським урядом у 2006 р.
Марка | Кількість | Вартість одного авто | Ціна (за всі), тис. грн.. |
Mercedes-Benz S600 | 1 | $664 554,5 | $664 554,5 |
Renault Kangoo | 2 | $18 415,8 | $36 831,7 |
Skoda Octavia | 4 | $18 980,1 | $75 920,8 |
ГАЗ – 330202 ("Газель"; вантажний) | 1 | $11 603 | $11 603 |
Разом | 8 | - | $788 910,9 |
Загалом на утримання урядового автопарку у 2006 році було витрачено майже 11 млн. грн.
Середній пробіг кожного з урядових автомобілів за рік становить 32,2 тис. км, а його утримання – 50,6 тис. грн.
Тож виходить, що кожний кілометр, який у службових справах проїжджає вітчизняний чиновник, коштує українцям 1,57 грн.
Після броньованого Мерседесу найцікавішими придбаннями для урядового гаража є гайковерт, тобто пристрій для відкручування та закручування гайок, що його було придбано за 8 тис. 900 грн.
Ціна, як для звичайного гайкового ключа, досить велика. Проте в Кабміні уточнюють, що це не звичайний ключ, а спеціальний пристрій вагою біля 100 кг, що призначений для обслуговування автобусів та вантажівок.
Нерухомість
Минулого року 18 працівників Секретаріату отримали власне житло за державний кошт. Платникам податків довелося за це викласти 7 млн. 975 тис. 700 грн.
Як розповіли в Кабміні, всі квартири було придбано на тендері, переможцем якого став "Київміськбуд", знаходяться вони на житлових масивах Троєщина, Теремки, Позняки та Виноградар. Як зазначають в Секретаріаті, всі службовці, що отримали квартири, стояли на черзі з 1997 р., зараз на квартирному обліку в Секретаріаті КМУ знаходиться ще 149 держслужбовців.
Квартири, що було придбано урядом для працівників Секретаріату КМУ у 2006 р.
Число кімнат | Кількість одиниць | Вартість однієї квартири | Ціна (за всі), тис. грн. |
Однокімнатні | 2 | $57 257 | $114 514 |
Двокімнатні | 11 | $85 470,7 | $940 178 |
Трикімнатні | 5 | $104 930 | $524 653 |
Разом | 18 | - | $1 579 346 |
Одною зі значних витрат уряду в минулому році став капітальний ремонт Будинку Уряду. На це було витрачено трохи більше 12 млн. грн.
Проте найцікавішою, на думку журналістів, стала купівля вантажно-пасажирського ліфту №7, який було придбано за 476,6 тис. грн. Цей ліфт вже встановлено на 7-му під’їзді Будинку Уряду, він може піднімати до 13 чоловік. І має вхідні двері з обох боків.
На питання, чому на ліфт, який зазвичай коштує в декілька раз дешевше, уряд витратив майже півмільйона гривень, відповідальні працівники Секретаріату сказали, що їм довелося платити не тільки за купівлю самого ліфта, а й за будівництво ліфтової шахти, а також за всі монтажні роботи з її обладнання та установки самого ліфта.
Минулого року Кабмін витратив $589 тис. 700 на придбання паперу, канцелярського приладдя, і подібного дріб’язку. На послуги зв’язку, включаючи Інтернет та пошту, уряд витратив 1 млн. 965 тис. 500 грн.
Також у 2006 р. на 209 тис. 301 грн. урядовці придбали 4 системи очищення повітря, 25 телевізорів, 33 холодильники, 11 кавоварок для приймалень керівництва секртаріату, 19 мобільних телефонів, 4 герби України, 1 зволожувач повітря, 4 диктофони, 2 сейфи тощо. Проте, скільки коштували саме ці обновки, в урядовому звіті не сказано.