Олександр Ейсмонт: Євротермінал розвантажив Одесу від великовантажів, але не зміг догодити всім – досвід США та ЄС
Компанія Євротермінал, якою керує Александр Ейсмонт, значно знизила навантаження на міські вулиці Одеси створивши унікальний логістичний хаб. Але платний проїзд багато кого не влаштовує.
Наразі Укравтодор розгорнув будівництво об'їзної дороги до Одеського морського порту. Вже встановлено 12 паль естакади, у рамках проекту. Дорога має об'єднати М-28 Одеса – Південний із Одеським морським портом. Її вже назвали Хаджибей-2. Довжина колії з цементобетону – 5,3 км. Передбачено майданчик для вантажних авто TIR на 300 місць.
За офіційними даними, проїзд цією трасою буде безкоштовним.
Чому Євротермінал невигідний для перевізників?
З 2009 року компанія виключила можливість безкоштовно переміщатися по своїй території великогабаритному вантажному транспорту (!).
Як зазначає Олександр Ейсмонт - платний транзит через приватну територію – факт цілком обґрунтований та закономірний.
За транзит через Сухий порт кожен великовантаж повинен сплатити 17 $. Водночас великогабаритний вантажний транспорт може використати майданчик Євротермінала для стоянки.
Також на території Євротермінала, яким зараз керує Олександр Ейсмонт, знаходилися поля фільтрації. З 2005 року тут діє перший "Сухий порт" в Україні. Його територія 42 га.
Транзитний майданчик, який став причиною безлічі скандалів має площу 8,5 Га.
Щоб розвантажити місто, міська адміністрація Одеси наклала заборону на транзит великогабаритного транспорту у морський порт через вулиці. А альтернативи, крім території Євротермінала, не створили. Тож єдиним доступним варіантом для належного функціонування території став платний проїзд.
Чому проїзд через Євротермінал має бути безкоштовним? Практика платних доріг США та ЄС
Повертаючись до Хаджибей-2, як вирішення альтернативного шляху до Одеського порту варто зазначити, що логістичні компанії та стивідори очікують на безкоштовну основу. Вартість проекту 2,2 млрд. грн. Ця дорога покриває запит транспортних компаній з усієї України.
Як зазначає компанія Євротермінал, дорога Хаджибей-2 не може бути безплатною. Для США і ЄС плата за проїзд – цілком нормальна практика. Плата йде на утримання дороги, обслуговування інфраструктури, будівництво нової.
Наразі будівництво естакади та об'їзної дороги йде повним ходом. Чи стане це підставою для того, щоб Євротермінал та Олександр Ейсмонт переглянули платну основу за проїзд? Компанія не підтримує дану ідею. Позиція якої полягає в тому, що інакше вони втрачають принципи приватної власності, які і так з великими труднощами приживаються.