"Південмаш" страждає через можливу реогранізацію Sea Launch. Оновлено
КБ "Південне" й "Південмаш" мають великі труднощі з головною статтею доходів.
Причина - нещодавнє подання про банкрутство міжнародного консорціуму "Морський старт" (Sea Launch), пише Deutsche Welle.
За оцінками експертів, борги компанії Sea Launch, яку створили підприємства із США, Росії, Норвегії та України для експлуатації єдиного в світі плаваючого космодрому, майже вдвічі перевищують вартість активів.
До збитків призвела аварія 2007 року, коли ракета загорілася під час запуску, а її уламки пошкодили платформу.
Відновлення космодрому тривало майже рік. Через це були відкладені заплановані пуски.
Нині учасники "Морського Старту" надолужують втрачене. Цього року вже відбувся 30-ий пуск з екватору.
До кінця року запланований ще один, проте фінансових проблем компанії вони не вирішують. Тож керівництво компанії звернулося до суду із клопотанням про добровільне банкрутство.
За словами першого заступника генерального конструктора КБ "Південне" Олександра Дегтярьова, для міжнародної компанії це означає "відпустку" від претензій кредиторів на строк до двох років. За цей час буде проведена реорганізація компанії.
А от для її співзасновників заява про банкрутство означає різке скорочення доходів.
Українська сторона виготовляла для проекту ракетоносій "Зеніт".
Проте, каже Дегтярьов, зниження прибутковості не впливає на подальшу долю конструкторського бюро, адже цей проект забезпечував лише 5% прибутку КБ.
Значно гіршими є наслідки цього для безпосередніх виробників ракет - заводу "Південмаш". Участь у "Морському старті" складала більше половини заробітку заводу.
Проект, про який стверджують, що лише завдяки йому Україна залишається в космічній еліті світу, було створено ще 1995 року.
Водночас, у прес-службі КБ "Південне" зазначають, що у справі Sea Launch ідеться не про банкрутство, а лише про реорганізацію.
"22 червня 2009 компанія "Сі Лонч", яка є одним з найбільших світових операторів пускових послуг і надає послуги по запуску комерційних супутників в рамках проекту "Морський старт", подала в окружний суд штату Делавер у Вілмінгтоні добровільне клопотання про реорганізацію відповідно до процедури, передбаченої законодавством США (Розділом 11 Кодексу США про банкрутство)", - повідомляють у компанії.
"Оскільки передбачена законом процедура дозволяє вести звичайну діяльність і забороняє кредиторам компанії пред'являти будь-які претензії, поки йде реорганізація, у своєму зверненні до замовників, постачальників та співробітників президент компанії "Сі Лонч" Шелл Карлсен заявив про намір компанії продовжувати пускову діяльність та зосередити свої зусилля на розробці ефективної моделі подальшого бізнесу", - зазначають у КБ "Південне".
В компанії упевнені, що роботи по програмі "Морський Старт" будуть успішно продовжені.
Як відомо, в умовах світової кризи до реорганізації у відповідності з Розділом 11 Кодексу США про банкрутство вдавалися оператори супутникового зв'язку Iridium і Globalstar, авіакомпанії Northwest Airlines, Delta Airlines, United Airlines і, не так давно, на початку 2009 року, найбільші американські автовиробники - компанія General Motors і Chrysler.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"