Думка експерта: зерновий пул за участю України може відібрати першість у США

Понеділок, 15 червня 2009, 13:12

Україна, Росія та Казахстан, об'єднавшись у союз країн-експортерів зернових - зерновий пул - можуть вийти на ринки збуту, які раніше були закриті.

Таке об'єднання може відібрати у США першість серед світових експортерів пшениці, вважає голова аналітичного відділу КУА "Бонум Груп" Олександр Дмитрієв.

"Зерновий пул України, Російської Федерації (РФ) і Казахстану здатний відібрати у США першість серед світових експортерів пшениці. На початковому етапі альянс, швидше за все, обмежиться координацією маркетингової політики. Подальша кооперація в галузі виробництва менш імовірна, так як не несе пряму вигоду Україні", - зазначає експерт.

За його словами, в єдиному виробничому комплексі Україна ризикує закріпитися на правах експортера фуражного зерна, у той час як основні прибутки отримають сусіди - продавці дорогої м'якої пшениці.

Реклама:

При цьому Дмитрієв вважає, що зерновий пул несе очевидні вигоди для всіх трьох сторін.

"Колишні конкуренти фактично розділяють ринки збуту, оптимізують маркетингові бюджети і перетворяться на потужну лобістську силу для просування свого товару", - наголошує він.

За 10 місяців цього маркетингового року (липень 2008 - травень 2009) показники експорту пшениці у сусідів по СНД були досить високими. Сумарний результат проданого за кордон товару перевищив 31 млн. тонн, з яких на Росію довелося до 16 млн., Україну - майже 11 млн., а на Казахстан - трохи менше 5 млн., наголосив голова аналітичного відділу "Бонум Груп".

"Американські аграрії, які довгий час були лідерами світового пшеничного експорту, в нинішньому році планують продати лише 27 млн. тонн. У цьому зв'язку зазначимо, що весь річний експортний ринок пшениці світу складає близько 112-115 млн. Відповідно, учасники зернового пулу навіть з урахуванням двомісячної фори "утримують" його 23-24% і законне в ньому перше місце ", - вважає Дмитрієв.

Також експерт додав, що слідом за росподілом географії продажів, зерновий союз неминуче прийде й до оформлення єдиної лінійки продуктів відповідно до класу і ціни.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!