Від підвищення мита на імпорт автомобілів відмовилися
Відновити зростання виробництва автомобілів в Україні можна, тільки підвищивши ввізні мита.
Українським автовиробникам відмовили в підвищенні імпортного мита, пише видання "Комерсант-Україна".
За словами першого віце-прем'єра Олександра Турчинова, це суперечить нормам СОТ: держава має намір підтримати автопром за допомогою антидемпінгових розслідувань.
Утім, керівники українських автопідприємств називають такий захід неефективним, оскільки він вимагає часу, а допомога автопрому потрібна терміново.
"Ми працюємо в рамках тих норм, що підписали при вступі до СОТ, і порушувати їх не будемо. А серед головних умов - відмова від усіх загороджувальних мит",- пояснив він.
Підвищити ввізні мита з 10% до 25% автовиробникам обіцяв міністр промислової політики Володимир Новицький. Пропозиція збільшити мита з 10% до 22% міститься в зареєстрованому 18 листопада в парламенті законопроекті "Про внесення змін до закону "Про митний тариф" з метою поліпшення стану платіжного балансу України в умовах світової фінансової кризи".
Але в Мінпромполітики пообіцяли повернути 25-процентну ставку - відповідний законопроект планувалося розглянути на засіданні Кабміну.
Намір уряду різко засудила Єврокомісія. Комісар з питань торгівлі Пітер Мендельсон минулого тижня заявив, що підвищення мит суперечить зобов'язанням, узятим Україною перед СОТ.
"Підвищення мит зробило б безглуздим імпорт автомобілів",- вважає гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
Замість підвищення мита Кабмін пропонує проводити антидемпінгові розслідування у випадку надходження скарг від автовиробників.
"Це не суперечить правилам СОТ, і, коли йде зниження ціни менше собівартості, ми маємо право визначати штрафні санкції",- повідомив Олександр Турчинов.
Мова йде про можливості автовиробників звернутися із скаргами в міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі.
"Якщо буде доведено, що імпорт автомобілів, наприклад, з обсягом двигуна 1,5 л, негативно впливає на виробництво Lanos, комісія буде вимушена розпочати антидемпінгове розслідування і ввести спецмито або спецквоту на імпорт таких автомобілів на термін до 270 днів",- говорить Назаренко.
"Утім, якщо в ході розслідування дані виробника не підтвердяться - імпортерам будуть відшкодовані понесені збитки",- додає він.
Самі автовиробники вважають антидемпінгове розслідування менш ефективним захистом внутрішнього ринку, ніж введення мит.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"