Український експорт: вікно відкривається?

Наземні GPS, що використовують для заплутування безпілотників, почали викликати проблеми у цивільних літаків

Неділя, 11 серпня 2024, 12:48 -
 
Getty Images

За липень використання незаконних GPS, що використовуються для заплутування повітряних цілей, зросло на 400%, що створює додаткові проблеми для цивільної авіації.

Про це повідомляє Reuters.

Системи GPS часто використовують над зонами збройних конфліктів для збиття повітряних цілей з курсу (зокрема ракет, безпілотників).

"Ми занадто багато думаємо про GPS як про джерело визначення місцеперебування, але насправді це джерело часу.

Реклама:

Ми починаємо бачити повідомлення про те, що годинники на борту літаків під час фальсифікацій починають робити дивні речі", - сказав Кен Манро, засновник Pen Test Partners, британської фірми з кібербезпеки, під час презентації на хакерській конференції DEF CON в Лас-Вегасі в суботу.

В інтерв'ю Reuters Манро навів приклад нещодавнього інциденту, коли бортовий годинник літака великої західної авіакомпанії раптово перевівся на роки вперед, внаслідок чого літак втратив доступ до своїх систем зв'язку, зашифрованих у цифровому вигляді. За словами Манро, літак стояв на землі кілька тижнів, поки інженери вручну перезавантажували його бортові системи. Він відмовився назвати авіакомпанію або літак, про який йдеться.

У квітні авіакомпанія Finnair тимчасово призупинила польоти до східного естонського міста Тарту через підробку GPS, в якій Таллінн звинуватив Росію.

Реклама:

Заплутування літаків за допомогою GPS не призведе до авіакатастрофи, але створить невелику плутанину. При цьому, така плутанина може почати "ефект доміно", коли менші події стають причиною для більш трагічних.

Нагадаємо:

Китайські авіакомпанії збільшують свою частку на міжнародних маршрутах, через низький попит на рейси до Китаю у іноземних конкурентів.

Економічна правда

Реклама: