Економіка Китаю зростає вище цільових показників: на скільки зріс ВВП у першому кварталі
Про це повідомляє Національне бюро статистики КНР, пише "Укрінформ".
Обсяг китайської економіки за січень – березень досяг 29,6 трлн юанів (близько 4,2 трлн доларів США) і збільшився на 1,6% в порівнянні з четвертим кварталом 2023 року.
У першому кварталі додана вартість первинної промисловості (гірничодобувної та сільського господарства) склала 1,2 трлн юанів ($0,2 трлн), зростання на 3,3% порівняно з аналогічним періодом минулого року, обсяг вторинної промисловості (виробництво й переробка) досягнув 10,9 трлн юанів ($1,5 трлн), збільшившись на 6%, а третинної промисловості (сфера послуг) склав 17,5 трлн юанів (2,5 трлн доларів), зрісши на 5%.
"У першому кварталі продовжувалась трансформація моделі зростання, внесення структурних коригувань, підвищення якості та продуктивності, у результаті чого виробництво та попит залишалися стабільними і зростали, впевненість на ринку зміцнювалась і національна економіка продовжила позитивну динаміку відновлення", - ідеться в повідомленні відомства.
Водночас, видання Reuters пише, що попри хороші квартальні показники березневі дані щодо експорту, споживчої інфляції, цін виробників і банківського кредитування показали, що імпульс економічного зростання Китаю може знову послабитися.
Так, промислове виробництво в березні зросло на 4,5% порівняно з роком раніше, що менше прогнозованих аналітиками 6% та зростання на 7% за січень-лютий.
Збільшення роздрібних продажів, показника споживання, у березні досягло 3,1% порівняно з березнем минулого року проти прогнозованого зростання на 4,6% і вказує на сповільнення у порівнянні зі зростанням на 5,5% у січні-лютому.
До публікації даних опитані Reuters аналітики прогнозували зростання економіки Китаю цього року на 4,2% - 4,6%, що нижче цільового показника в 5%, а після оприлюднення статистики першого кварталу підвищили прогнози до 4,8% - 4,9%.
За їх оцінками, головним фактором, що стримує зростання економіки Китаю залишається криза в секторі нерухомості, оскільки вона впливає на довіру бізнесу та споживачів, інвестиційні плани, рішення компаній про розширення виробництва та ціни на акції.