Українські алкогольні компанії збільшили експорт, виробництво харчів впало
Торік експорт алкогольних напоїв та продуктів харчування приніс Україні 2,4 млрд дол. На харчову промисловість і напої припадає 4% українського експорту.
Про це повідомляє Forbes.
Зазначається, що експорт алкогольних напоїв з України 2022 року впав більш ніж на третину, проте великі компанії, як-от Global Spirits та Bayadera, навпаки, наростили його та відкрили нові ринки збуту.
Засновник Global Spirits Євген Черняк пояснив, що на руку виробникам зіграла популярність України в світі. Його холдинг торік зріс тільки в США на 21%.
У Bayaderа загальний експортний виторг від вина та горілки підвищився на 1,4%. Продажі становили 200 млн грн – компанія друга серед експортерів горілки України з часткою 23%. Bayaderа відкрила нових дистриб’юторів у Польщі, Німеччині, Ісландії, Швеції, Італії та Канаді.
Загальні продажі алкоголю у 2022 році, за даними Bayaderа, впали на 36%. Найбільше постраждала категорія тихого та ігристого вина (на 53%), тоді як продажі горілки впали на 28%. На це вплинуло те, що багато жінок виїхали з України під час війни, а вони традиційно є більшими споживачами вина, ніж чоловіки.
Внаслідок воєнних дій постраждали або зачинилися близько 20% підприємств кондитерської галузі, каже керівниця аналітичного відділу Pro‐Consulting Юлія Шкурко.
Найбільша кондитерська компанія країни Roshen на початку 2022 року зупинила роботу заводів у Борисполі й Києві та скоротила виробництво на фабриках у Вінниці й Кременчуці. Сумарно компанія зменшила обсяги виробництва на 10–12%, але це не спричинило дефіциту продукції на ринку.
У відсотковому співвідношенні через міграцію населення та зниження купівельної спроможності обсяги споживання теж скоротилися.
Видання також наводить дані щодо прибутків та динаміці виторгу компаній з виробництва напоїв та продуктів.
Так, найбільше зростання виторгу зафіксували такі компанії:
- Ніжинський жиркомбінат - у понад 3 рази
- "Радехівський цукор" - +72%
- Оболонь - +47%
- КОМО - +45%
- Global Spirits - +27%.
Водночас зафіксовано набагато менший рівень падіння виторгу, зокрема у компаній:
- Universal Fish Company - -27%
- Кока-Кола Беверіджиз Україна - -9%.
Нагадуємо:
Міністерство економіки продовжує роботу над впровадженням механізмів для відновлення зруйнованих чи пошкоджених війною виробництв.