Росія планує замінувати зерновий коридор - розвідка Британії
Розвідка Великої Британії офіційно попередила про намір Кремля заблокувати мінами судноплавство з України у Чорному морі.
Про це йдеться у заяві міністерства закордонних справ Великобританії.
"Росія хоче уникнути відкритого затоплення цивільних суден, натомість "фальшиво звинувачуватиме" Україну в будь-яких атаках на цивільні судна в Чорному морі", – вказали у британському МЗС.
Зазначається, що розсекречені дані свідчать про те, що Росія може продовжувати націлюватися на цивільне судноплавство в Чорному морі, в тому числі встановлювати морські міни на підходах до українських портів.
Велика Британія вважає, що стримання експорту українського зерна дозволило б Росії тиснути на українську економіку.
Наголошується, що Велика Британія оприлюднила інформацію про замінування, щоб запобігти будь-якому такому інциденту.
"Ми прагнемо забезпечити, щоб Україна могла продовжувати експортувати свою сільськогосподарську продукцію усіма відповідними маршрутами, включаючи "гуманітарний коридор", сухопутним транспортом і через Дунай", – йдеться в заяві.
Як зазначається, Велика Британія задіяла засоби розвідки, спостереження та зондування для моніторингу російської діяльності в Чорному морі. Ці можливості допоможуть визначити та викривати будь-які подальші напади Росії на цивільне судно або інфраструктуру.
"Світ спостерігає – і ми бачимо наскрізь цинічні спроби Росії звинуватити Україну у своїх нападах. Ми та наші союзники виступаємо разом проти Путіна та його спроб завдати шкоди Україні та, таким чином, зашкодити решті світу", – заявив британський міністр закордонних справ Джеймс Клеверлі.
У МЗС також зауважили, що після виходу з Чорноморської зернової ініціативи Росія пошкодила 130 об’єктів портової інфраструктури в Одесі, Чорноморську та Рені. І знищила майже 300 000 тонн зерна, якого було б достатньо, щоб прогодувати понад 1,3 мільйона людей протягом року".
Нагадуємо:
Усі три чорноморські порти України, всупереч погрозам Росії обстрілювати судна, що прямують до українських портів, відновили приймання суден для експорту зерна.
Також, міжнародні страхові компанії почали відновлювати покриття страхових ризиків.