Виробник алкоголю подав позов до РФ через "паралельний імпорт": юристи розгледіли вигоди для Росії
Італійська Campari намагається в суді заборонити Росії ввезення за так званим "паралельним імпортом" напою Aperol, але російські юристи вже вказують на вигоди, якщо компанія цей позов програє.
Про це пише видання "КоммерсантЪ", яке виявило в картотеці арбітражних справ відповідний позов.
"Власник бренду намагається заборонити його сторонній імпорт у Росію. У тому числі через відсутність цього бренду в переліку доступних до паралельного імпорту", - повідомляє видання.
Зокрема, Davide Campari-Milano N.V., структура Campari Group, звернулася до Арбітражного суду Ростовської області із заявою заборонити місцевому дистриб'ютору "Мастер-Трейд" ввозити і продавати напої під своїм брендом Aperol.
Засідання призначено на 30 жовтня.
При цьому, опитані виданням російські юристи вказують, що цей позов не такий вже і не вигідний для Росії, оскільки, в разі програшу Campari, для РФ відкривається "скринька Пандори" з можливостями.
Так, юристи, опитані виданням, вказують, що Aperol справді не внесено до списку брендів, дозволених для паралельного імпорту.
Однак, якщо бренд внесено до Митного реєстру об'єктів інтелектуальної власності (МРОІВ) і не дозволено до паралельного імпорту, митниця запитує дозвіл правовласника на випуск товару. Якщо власник бренду вчасно не відповів, то митниця може дозволити ввезення.
Юристи припускають, що так і могло статися у випадку з Aperol і "Мастер-Трейд".
У результаті, на думку юристів, з якими поговорив "Комерсант", "Мастер-Трейд" може послатися на зловживання правом позивача з місцем походження з "недружньої" країни, довівши обмеження бізнесу в РФ через санкції.
І в разі, якщо Campari програє цей позов, це може "відкрити скриньку Пандори" для інших російських дистриб'юторів, які послідують прикладу "Мастер-Трейд".
Наразі Campari вже зазнала першої невдачі в розгляді цього позову.
Так, компанія заявила про забезпечувальні заходи у вигляді заборони на випуск товару, зазначивши, що згоду на поставки не давала, а бренд Aperol не дозволений до паралельного імпорту.
Але в їх прийнятті суд відмовив. Як сказано в матеріалах суду, у Campari запрошено підтвердження порушеного права.
При цьому видання звертає увагу, що Campari загалом не ворожа для російського ринку компанія.
Так, після повномасштабного вторгнення військ РФ в Україну Campari заявила про припинення інвестицій і скорочення бізнесу в Росії. Але, на відміну від низки інших великих виробників алкоголю, не припинила постачання на російський ринок.
За даними "Коммерсанта", за січень-липень 2023 року "Кампарі Рус" ввезла 3,12 мільйона літрів алкоголю проти 3,58 мільйона літрів роком раніше.