У Росії закінчуються нові іномарки масового сегменту: лишилось трохи більше 300 штук
У Росії практично вичерпані запаси нових іноземних автомобілів середньої цінової категорії: російські представництва Volkswagen, Kia, Skoda, Citroen, Opel, Renault і Hyundai на своїх сайтах пропонують лише трохи більше 300 таких машин.
Про це пишуть "Известия".
В асоціації "Російські автомобільні дилери" (РОАД) заявили, що рахунок реально доступних авто йде на десятки.
"На тлі дефіциту зросли і ціни: так, базову модель Kia Rio можна купити за 1,5 млн рублів, при тому, що ще 2021 року вона коштувала близько 900 тис. Ввозити масовий сегмент за паралельним імпортом невигідно - фінальна ціна, яка збільшилася через складну логістику, відлякає споживача, але поточна ситуація може допомогти російському автопрому, вважають експерти", - йдеться у статті.
Газета ознайомилась з пропозицією офіційних представництв Volkswagen, Kia, Skoda, Citroen, Opel, Renault і Hyundai.
На сайтах цих виробників підтверджується наявність на всю країну лише 313 автомобілів найбільш популярних і доступних моделей середнього цінового сегмента.
Найбільше серед них Skoda Rapid - 127 і Volkswagen Polo - 93. Трохи менше Citroen C4 - 48 і Kia Rio - 45. Таких моделей, як Renault Logan, Opel Astra і Vectra, Hyundai I і II, в наявності зовсім немає. Так, на офіційному сайті Hyundai під час спроби вибрати автомобіль висить напис "Всі машини продано".
"Якщо говорити про реальні запаси, то рахунок пішов не на тисячі і не на сотні, а на десятки. Деяких марок, наприклад Renault, не залишилося зовсім. На сайтах же разом з автомобілями в наявності вказуються й автомобілі на замовлення, які ще треба ввезти в країну, - повідомили газеті у прес-службі РОАД.
При цьому оцінка маркетплейса Fresh Auto близька до підрахунків газети.
"На сьогодні автомобілів найбільш ходових моделей Kia, Volkswagen, Hyundai, Renault і Skoda залишилося близько 200-500 одиниць", - розповів СЕО майданчика Денис Мигаль.
Поки важко прогнозувати, на який термін вистачить цієї кількості машин, оскільки незрозуміла поточна купівельна спроможність і не сформувався попит, додав він. Але, за його словами, у 2021 році продавалося щонайменше 200 автомобілів масового сегмента на день.
При цьому через дефіцит автомобілів середньої цінової категорії їхня вартість зросла в 1,5-2 рази.
Так, виданню не вдалося знайти в продажу нову іномарку колись доступної моделі дешевше 1 млн рублів. А в маркетплейсі Fresh Auto повідомили, що, наприклад, Kia Rio в базовій комплектації обійдеться вже в 1,5 млн рублів, хоча ще 2021 року цей автомобіль оцінювали в 910 тис рублів.
У найближчому майбутньому у російських споживачів залишиться вибір переважно між китайськими та російськими машинами, заявив незалежний консультант з автопрому Сергій Бургазлієв.
"По суті, зараз з доступних машин на ринку є тільки моделі АвтоВАЗу. Також нещодавно почалися продажі китайських седанів Kaiyi E5, випуск яких наприкінці минулого року розпочався в Калінінградській області на заводі "Автотор", - заявив експерт.
Він додав, що про свої наміри вийти на російський ринок заявляли іранські та індійські автовиробники, але назвав такі перспективи "вельми туманними".
Економічна правда