Уряд Франції хоче посилити правила для електросамокатів
В уряді Франції підготували проєкт нових правил і вимог щодо користування електросамокатами, аби краще врегулювати галузь і реагувати на проблеми, що виникли з появою індивідуального електротранспорту.
Про це повідомляє Le Figaro, пише "Європейська правда".
Проєкт з новим регулюванням для електросамокатів, який представив міністр транспорту Клеман Бон, готували протягом кількох місяців із залученням зацікавлених сторін.
Мінімальний вік для користувачів електросамокатів пропонують підвищити з 12 до 14 років.
Підвищуються штрафи: за порушення правил користування електросамокатом, як пересування у недозволених для цього місцях чи пересування удвох на одному самокаті, пропонують збільшити покарання з 35 до 135 євро.
Транспортні засоби мають бути оснащені світловідбивачами і світлом, щоб бути більш помітними.
Водночас вимогу шолома вирішили поки не запроваджувати, залишивши це рекомендацією.
Окрім посилення вимог і штрафів, передбачається створення Національного центру моніторингу засобів мікромобільності - аналітичного центру, завданням якого буде досліджувати використання в країні мікротранспорту і увесь дотичний спектр питань – від найпоширеніших інцидентів до впливу на довкілля. До його роботи мають залучити операторів прокатів, користувачів та представників місцевих громад.
Операторам прокатів запропонують підписати спеціальну хартію, що передбачає, зокрема, декларацію зобов’язання покращити верифікацію віку користувачів, обмежити максимальну швидкість самокатів у пішохідних зонах і зонах з підвищеним ризиком, унеможливити паркування поза відведеними місцями за допомогою GPS-контролю, розглянути варіант подвійних "ніжок" для самоката, щоби він був стабільнішим у запаркованому вигляді; нагадувати користувачам про неприпустимість керування у зміненому стані свідомості та заохочувати користуватися шоломом.
Окрім того, уряд планує інформаційну кампанію щодо безпечного користування електросамокатами, зокрема серед школярів.
За кілька днів у Парижі голосуватимуть щодо того, залишити чи заборонити у столиці прокатні сервіси електросамокатів після того, як ліцензії операторів завершаться у травні 2023 року. Мер Парижа Анн Ідальго - за те, щоб заборонити їх, але сказала, що поважатиме рішення містян, навіть якщо воно виявиться на користь самокатів.
Як повідомлялося, у Парижі 2022 рік знову став рекордним за кількістю ДТП за участю електросамокатів - постраждали майже пів тисячі людей і троє загинули. Це третій рік поспіль, коли така статистика зростає.