Низка західних посадовців звинувачують Туреччину у зриві поставок нафти – ЗМІ
Західні посадовці звинуватили Туреччину у зриві поставок нафти з Чорного моря – вони стверджують, що не було жодних підстав для блокування руху через протоки Босфору і Дарданелли.
Про це повідомляє Financial Times з посиланням на слова неназваних західних посадовців, залучених до розробки стелі цін на російську нафту.
Наразі щонайменше 22 танкери з нафтою не можуть перетнути турецькі води через побоювання Анкари, що поставки можуть бути незастрахованими. Такі побоювання виникли через правила, які забороняють танкерам з російською нафтою отримати доступ до європейського морського страхування, якщо нафта не продається в межах встановленої стелі – за ціною 60 дол за барель або нижче.
Проте два західних чиновника заявили, що судна, більшість з яких завантажені нафтою з Казахстану, а не Росії, повинні бути пропущені.
"Схоже, що всі, крім одного з приблизно 20 завантажених танкерів, які очікують на перетин проток, перевозять нафту казахстанського походження", – сказав один зі співрозмовників видання. "Ці вантажі не будуть підпадати під обмеження ціни за будь-якого сценарію, і не повинно бути ніяких змін в статусі їх страхування від казахстанських поставок в попередні тижні або місяці".
Нафта, видобута в Казахстані, експортується по трубопроводу через Росію в порти на чорноморському узбережжі РФ, де вона завантажується на танкери для поставки через Турецькі протоки в Середземне море. Такий рух не обмежений західними санкціями проти Росії.
Туреччина заявила, що обмеження цін G7 збільшило ризики незастрахованих суден в її водах і попросила, щоб всі танкери з нафтою, які перетинають турецькі протоки, довели, що вони мають дійсну страховку для покриття таких інцидентів, як розливи нафти і зіткнення суден.
Клуб P&I, який забезпечує страхування для 90% підприємств галузі, заявила, що не може виконати цю вимогу. Запит Туреччини вимагатиме від P&I гарантувати покриття, навіть якщо з'ясується, що судно порушило санкції, йдеться в повідомленні.
Західні чиновники виступили на захист механізму обмеження цін і заявили, що вимога Туреччини про додаткові гарантії від вантажовідправників не є необхідною, незалежно від того, чи є вантаж російським або казахстанським.
"Політика обмеження цін не вимагає від суден шукати унікальні страхові гарантії для кожного окремого рейсу, як того вимагає Туреччина. Ці перебої є результатом правління Туреччини, а не політики обмеження цін", - сказав чиновник, причетний до обмеження цін.
У вівторок Міністерство фінансів Британії заявило, що Британія, США і ЄС тісно співпрацюють з турецькою владою для досягнення врегулювання.
Нагадуємо:
Близько 19 танкерів із сирою нафтою російського походження застрягли в територіальних водах Туреччини, очікуючи дозволу на перетин турецьких вод після запровадження "Групою семи" і Європейським Союзом граничної ціни на морську нафту з РФ.