Попит на танкери для нафтопродуктів може стати рекордним за 30 років: причини
Попит на танкери, які перевозять бензин і дизельне паливо, у 2023 році може стати рекордним за останні 30 років.
Про це пише Bloomberg із посиланням на дані Clarkson Research Services - найбільшого у світі суднового брокера.
За даними Clarkson, такий важливий показник, як тонна-миля (об'єм вантажу, помножений на відстань, на яку його перевезено), для нафтопродуктів зросте у 2023 році на 9,5%. Швидшими темпами цей показник зріс тільки 1993 року - на 10,1%.
Bloomberg нагадує, що в лютому 2023 року набудуть чинності санкції проти російських нафтопродуктів, що перевозяться морським шляхом.
Унаслідок неминучої глобальної зміни маршрутів вантажопотоків збільшаться відстані, на які танкери перевозитимуть паливо.
"Відстані можуть збільшитися в п'ять або шість разів, а це означає, що вам знадобиться набагато більше кораблів для перевезення того самого обсягу пального, який ви імпортували раніше", - пояснив аналітик Kepler Cheuvreux Андерс Редіг Карлсен.
"Це стимулюватиме попит на танкери-продуктовози", - зауважив він.
При цьому рекордний попит на танкери тільки очікується, а прибутковість на ринку нафтових танкерів уже дуже висока.
За даними Clarkson Research Services, зараз ставки на оренду танкерів середньої дальності, що перевозять паливо, є найвищими з 2008 року. Прибутковість танкерів, призначених для перевезення сирої нафти, - найвища з травня 2020 року.
Нагадаємо:
Морські поставки російської нафти минулого тижня досягли п'ятимісячного максимуму, оскільки часу для суден, що залишають порти Балтійського і Арктичного регіонів, щоб досягти ключових пунктів призначення до того, як санкції ЄС вступлять в силу, залишається все менше.
Економічна правда