"Економічна правда" тепер у Telegram. Ми відстежуємо, як швидко падає путінський режим, і які компанії приєднуються до бойкоту агресора. Підписатися можна тут.
Співзасновник Uklon: кількість замовлень по Києву зараз – 53% від довоєнного рівня
Кількість замовлень в онлайн-сервісу виклику авто Uklon по Києву наразі становить 53% від довоєнного рівня, по Україні в цілому - приблизно 80%.
Про це в інтерв'ю ЕП заявив співзасновник Uklon Сергій Смусь.
За його словами, на сьогодні сервіс працює у 26 містах України. З 1 травня припинив роботу в Херсоні, а згодом - в Маріуполі (хоча фактично, там сервіс не працював з перших тижнів війни).
"Водночас запустились у Кам'янці-Подільському. У цих та усіх інших містах ми не зупинялися ні на один день. І навіть у тому ж Херсоні працювали доти, доки не отримали від уряду роз’яснення щодо обмежень на роботу на окупованих територіях. Після цього вирішили все ж таки відключити там сервіс.
Було важко це зробити, тому що Херсон був дуже лояльним до нас містом. Але в тому ж Миколаєві, Одесі, Кривому Розі продовжуємо працювати, там є активність і проблем ні з водіями, ні з клієнтами немає", - сказав Смусь.
Він підкреслив, що на окупованих територія сервіс не працює.
"Якщо порівнювати червень 2022 року з червнем 2021-го, то кількість поїздок впала на 20%. Прибуток впав приблизно на стільки ж.
Але якщо порівнювати червень до січня та лютого цього року, то за кількістю виконаних замовлень впали приблизно на 45%. В березні було семикратне падіння", - додали в Uklon.
За словами Смуся, зараз водіїв стало більше, ніж було до війни, а замовлень менше.
"Тому у водіїв ситуація не дуже гарна з точки зору заробітку. Стандартний тариф вже підіймали 3-4 рази.
Якщо до війни у нас завжди був підвищений попит зранку і ввечері, й тариф автоматично коригувався за рахунок коефіцієнтів, що дозволяло водію заробити більше у ці періоди, то зараз такого немає. Сьогодні коефіцієнти спрацьовують напередодні комендантських годин, коли бажаючих поїхати на таксі стрімко зростає.
Щоб сьогодні водій почав заробляти в Києві плюс-мінус стільки ж, скільки він заробляв до війни, тариф треба ще підняти приблизно на 8-10%. Але ми не можемо цього робити швидко, тому що зараз у людей немає багато коштів", - визнав він.
В Києві зараз розмір середнього чека, за його словами, підвищився приблизно на 10%. Якщо до війни середній чек становив 145 гривень, то зараз 160 гривень. По Україні зростання відбулось зі 123 гривень до 126 гривень.
"На ринок таксі в першу чергу впливає ситуація на фронті. Якби не ЗСУ, якби у Києві залишалася напруга, то ми б не дійшли до тих показників, які є зараз. Вони не такі класні, як ми очікували, оскільки минулого року зростали високими темпами. Але могло бути ще гірше.
Зараз кількість замовлень по Києву складає 53% від довоєнного рівня. По Україні в цілому – приблизно 80%.
На наш бізнес в першу чергу впливають бойові дії в тому чи іншому регіоні. Коли ворог відійшов від Харкова, кількість замовлень почала відновлюватися. З дуже невеликої кількості замовлень він виріс в 10 разів. Зараз, коли ворог знову підходить до Харкова, коли обстрілює місто, кількість замовлень знову падає.
Але, якщо скажемо: все, ми перемогли, то різкого відновлення не буде. На процес відновлення впливатиме дуже багато факторів. Потрібно буде чекати на відновлення економіки. Наприклад, у 2014 році ми теж дуже сильно просіли, і на відновлення нам знадобилося приблизно два-три роки", - резюмував співзасновник Uklon.
Читайте детальніше в інтерв'ю: Співзасновник Uklon Сергій Смусь: Водіїв стало більше, ніж було до війни, а замовлень менше
Економічна правда