lifecell подав до суду на АМКУ
Мобільний оператор lifecell не припиняє спроб довести, що його два більш сильних конкурента – Київстар і Vodafone Ukraine – нехтують монопольними становищем і стримують конкуренцію.
Відповідний позов lifecell до Антимонопольного комітету розглядає Господарський суд Києва, повідомляє LIGA.net.
Оператор вимагає скасувати рішення відомства від 3 жовтня 2018 року, яким не було встановлено в діях Vodafone і Київстар ознак зловживання домінуючим становищем.
У lifecell вважають, що зазначені оператори встановлюють необґрунтовано високі ціни для дзвінків своїх абонентів на номери абонентів інших операторів в регіонах їх лідерства. А отриману грошову вигоду вони використовують для субсидування надання послуг в інших регіонах, де їх позиції слабкіші, вважають у lifecell.
"На нашу думку, внаслідок процедурних порушень Антимонопольним комітетом були в повному обсязі встановлені та досліджені обставини справи, що спричинило за собою винесення незаконного рішення", – уточнили в прес-службі lifecell.
Звернення lifecell в АМКУ
Ще влітку 2015 року мобільний оператор lifecell звернувся в АМКУ зі скаргою на Київстар і Vodafone (тоді МТС Україна).
У компанії порахували, що ці оператори навмисно не конкурують один із одним у регіонах, де кожен із них має істотну перевагу (Vodafone – на сході, Київстар – на заході).
Для доказу цього твердження lifecell вибрав часовий відрізок із 2012 по першу половину 2015 року.
На прикладі Хмельницької області гравець продемонстрував, що Київстар за кількістю sim-карт мав частку на рівні 79%.
На підставі цього звернення АМКУ почав дослідження, яке тривало три роки.
Висновки АМКУ
У підсумковому рішенні відомство вказало, що наявність спецпропозицій у регіонах ніяк не може свідчити про наявність бар'єрів, а навпаки – є проявом конкуренції і боротьби за абонентів.
При цьому середній чек, за даними АМКУ, взагалі вказує на те, що в Україні мобільний зв'язок – один із найдешевших у світі.
Також у комітеті зазначили, що скарги громадян стосувалися переважно нарахування щоденної абонентської плати, переведення з одного тарифного плану на інший, збільшення плати за з'єднання, а ніяк не регіональних пропозицій.
У lifecell відзначають, що регіональні тарифи у їхніх конкурентів зберігаються, а проблема залишається невирішеною. У самому тексті рішення АМКУ lifecell стверджує, що втрачає абонентів саме в тих областях, де у його конкурента понад 50% ринку.
Тарифи сьогодні
Статистика останніх років (2016-2018 рр.) доводить, що бар'єри між мережами конкурентів трохи зменшилися. Кількість дзвінків на мобільні мережі інших операторів зростає, так як телеком-регулятор знизив регульовану ставку доступу на мережі операторів із 23 до 15 копійок.
Так, якщо дзвінків із мережі всіх операторів у 2016 році було 8,6 млрд хвилин, то в 2018 – 12,5 млрд хв. Хоча обсяг спілкування всередині мережі як і раніше превалює – 163,7 млрд хвилин у минулому році.
На сайті Київстару при перегляді актуальною лінійки тарифів можна вибрати регіон. Якщо порівняти Київську область із Хмельницькою, то тарифи будуть однаковими. Аналогічна ситуація з тарифами Vodafone.
Водночас у операторів можуть з'являтися акційні тарифи в областях.
Співрозмовник редакції в одному з трьох мобільних операторів каже, що можлива мета lifecell – домогтися після рішення АМКУ на їхню користь регульованого тарифу по всій Україні, або хоча б регулювання його верхньої межі. Це в принципі підтверджується тезами lifecell у тексті рішення комітету. Оператор просить надати рекомендації щодо зниження тарифів конкурентів, орієнтованих на споживачів у областях зі значною абонентською базою до рівня тарифів у інших регіонах.
Нагадаємо, що з 1 травня в Україні можна змінити оператора без зміни номера телефону.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"