НАБУ розслідує купівлю локомотивів General Electric

Понеділок, 24 вересня 2018, 15:11
 

Детективи НАБУ отримали доступ до документів "Укрексімбанку" щодо постачання локомотивів General Electric і передачі їх у фінансовий лізинг компанії "Укрзалізниця".

Про це повідомляє Finbalance з посиланням на рішення суду.

Солом'янський районний суд Києва в рамках кримінального провадження надав детективам НАБУ тимчасовий доступ до документів (з можливістю вилучення копій), які стосуються укладення в 2018 році договору фінансового лізингу з "Укрзалізницею" на поставку 30 залізничних локомотивів General Electric.

У документі повідомляється, що розслідування було розпочато за заявою народного депутата (його ім'я і прізвище не уточнюється) на виконання постанови слідчого судді Солом'янського райсуду Києва від 11 квітня 2018 року.

Реклама:

За інформацією народного депутата, "лізингодавцем та лізингоодержувачем було допущено суттєве перевищення цін на зазначені локомотиви в порівнянні з ринковими цінами, за якими здійснювалося постачання локомотивів іншим покупцям".

Детективи НАБУ отримали право доступу в тому числі до договорів про постачання, згідно з якими сторони домовилися про постачання банку локомотивів для подальшої передачі їх у фінансовий лізинг УЗ.

Крім того, НАБУ отримає доступ до документів щодо погодження Кабміном та іншими центральними органами виконавчої влади отримання в користування локомотивів на умовах фінансового лізингу.

Детективи також зможуть ознайомитися з результатами випробувань в тестовому режимі локомотивів General Electric ТЕ3А в Україні та обґрунтуванням вибору компанії General Electric як продавця і виробника локомотивів.

Нагадаємо, у лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ "Укрзалізниця" на 1 млрд доларів.

Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.

Вартість локомотивів —  4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію - ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.

30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми "Укрексімбанк" придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.

Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв'язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.

Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.

Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.

На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.

Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.

Рекомендуємо почитати: Зранку гроші — увечері тепловози: що за контракт УЗ уклала з General Electric

Репортаж з заводу General Electric у Пенсільванії, де відбувається виробництво локомотивів для України, дивіться за посиланням: Як в США будують "тризуби" для українців. Репортаж із заводу General Electric

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: