В "Укрдорінвесті" розповіли про ефект від звуження смуг руху
Звуження смуг доріг в містах призведе до зниження швидкісного режиму і забезпечить підвищену безпеку руху всім учасникам.
Про це повідомила директор державного підприємства "Укрдорінвест" Олена Криворучко в колонці на НВ.
"В умовах Києва легко уявити автомобіль, який ввечері мчить по одному з мостів. Однак дуже складно уявити собі машину на швидкості в 90-100 км/год вдень на Подолі. Тому що в другому випадку водій вимушений пробиратися по вузькій смузі, запаркованої по обидва боки автомобілями", - вважає Криворучко.
На її думку, "людина їздить швидко несвідомо, і робить це просто тому, що може".
"Перебуваючи в умовах обмеженого простору, водій стає більш уважним. А його природна реакція у відповідь на обставини, що склалися, буде полягати, в тому числі, у виборі адекватного швидкісного режиму, здатного забезпечити підвищену безпеку руху всіх учасників", - написала вона.
"У свою чергу, збільшення концентрації автомобілістів на дорозі, а також зниження швидкості руху, не дуже сильно знизять пропускну здатність доріг. Це буде близько 95-97% від поточних значень. А коли ми приберемо ДТП, які трапляються через необережність і гальмують трафік, то де-факто пропускна здатність ще й збільшиться", - вважає директор "Укрдорінвест".
"Залежність між станом доріг і смертністю часто зворотна від очікуваної. Чим більше на дорозі ям, тим менше людей гине в результаті ДТП, і навпаки. Тому що погана дорога робить те, чого не робить відсутня культура водіння - змушує водіїв бути уважними та дотримуватися адекватного швидкісного режиму", - повідомила Криворучко.
Автор зазначає, що в Україні на дорогах щорічно гине в рази більше людей, ніж в європейських країнах з набагато більшим рівнем автомобілізації. Тільки за перші шість місяців 2018 року в Україні в ДТП загинуло близько 1240 осіб.
Нагадаємо, з 1 вересня вступили в силу нові Державні будівельні норми щодо мінімально допустимої ширини смуги руху.
Згідно з новою ДБН, ширина смуги руху на магістральних вулицях загальноміського та районного значення в найбільших, великих, середніх і малих містах, крім доріг безперервного руху, а також на селищних дорогах і головних вулицях становить 3 м.
На магістралях загальноміського значення безперервного руху в найбільших і великих містах ширина смуги руху становить 3,5 м.
На місцевих житлових вулицях і дорогах всіх населених пунктів ширина смуги руху становить 2,75 м.
За інформацією Укравтодору, щорічно в Україні скоюється до 180 тисяч дорожньо-транспортних пригод, в яких гине до 5 тисяч осіб та травмуються близько 30 тисяч. До 80 % таких пригод стається в населених пунктах.
Основними причинами таких пригод є порушення водіями швидкісного режиму, що призводить до зіткнень та наїзду на пішоходів.
З метою покращення ситуації, урядом затверджено стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, одним із напрямків якої є зменшення швидкості в населених пунктах до 50 км/год.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів, що смерті на українських дорогах коштують українській економіці 1,5-2% ВВП або 4,5 мільярда доларів щорічно.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"