Хромаєв розповів про нову модель пенсійної реформи
Голова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Тимур Хромаєв розповів про особливості нової моделі пенсійної реформи.
Про це він сказав в коментарі ЕП.
"Наша концепція передбачає централізацію виключно адміністративних функцій. Це не означає "одержавлення", це означає створення одного адміністратора з незалежною наглядовою радою і здійснення обліку учасників в одному місці", - повідомив Хромаєв.
"Така модель дозволить максимально оптимізувати видатки на адміністрування і вирішити проблему проїдання пенсійних накопичень", - заявив він.
За його словами, управляти пенсійними накопиченнями будуть КУА, які відповідатимуть певним критеріям.
"Критерії стосуватимуться якості операційних процесів, ризик-менеджменту, кваліфікації персоналу (досвід та ділова репутація), прозорої структури власності, контролю за конфліктом інтересів, якості надання послуг, відсутності грубих чи системних порушень законодавства за останні роки", - повідомив голова Нацкомісії.
"Насправді, за результатами відбору доступ до управління пенсійними активами отримає не так вже й багато компаній – може п’ять-десять. Це будуть компанії з репутацією, які працюють за високими стандартами", - наголосив посадовець.
Він пояснив, що учасникам другого рівня планується запропонувати три типи інвестиційних портфелів: консервативний, поміркований, активний.
"У перші роки функціонуватиме лише консервативний портфель – потім з'являться інші. Консервативний портфель складатиметься з більш стабільних інструментів з фіксованою дохідністю, банківських депозитів. Активний - з більш ризикованих інструментів, тих же акцій. На законодавчому рівні ми визначаємо рамки, сам продукт повинні сформувати КУА", - сказав Хромаєв.
"Соціологія говорить про те, що з наближенням до пенсійного віку, учасники поводять себе більш стримано і надають перевагу консервативним продуктам. У деяких країнах існує практика переведення за п’ять років до виходу на пенсію накопичень з ризикованих активів з більшою дохідністю у консервативні - на перший план виходить вже не дохідність, а відповідальність держави та управляючих компаній за збереження внесків", - підсумував він.
Нагадаємо, другий рівень пенсійної системи — обов'язковий накопичувальний — повинен запрацювати 1 січня 2019 року.
З початку 2018 року дискусії навколо запровадження другого рівня зводилися до обговорення депутатського законопроекту №6677. У травні в нього може з'явитися конкурент - документ, розроблений Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Більше читайте у матеріалі Пенсійна реформа дала збій, або Чому введення другого рівня під загрозою
Економічна правда
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"