Онлайн-сервіс від ПроКредит Банку в Україні
Онлайн-банкінг, як частина стратегії групи ПроКредит, є невід'ємним фактором розвитку банку в Україні
Автор: Пітер Дікінсон
В цьому році німецький ПроКредит Банк продовжує активно реформувати свій бізнес в Україні. Банк ставить перед собою нові бізнес-цілі і готовий інвестувати в подальший розвиток.
З початку року ПроКредит Банк закрив сім відділень, але це не означає, що банк має намір зупинятися в своєму розвитку в Україні ̶ як раз навпаки. Протягом нестабільного постмайданного періоду ПроКредит залишається одним з найсильніших гравців на українському фінансовому ринку, показавши в 2016 році річний приріст сукупних активів на рівні понад 55%. Стійке зростання продовжилося і в 2017 році: в першому кварталі поточного року кредитний портфель банку збільшився на 25 млн євро. Вражаючі показники роботи банку забезпечили підтримку акціонерів групи ПроКредит, необхідну для подальшого зростання в Україні. Мета проведених зараз реформ полягає в наданні онлайн-сервісу сучасного формату ̶ якісного онлайн-банкінгу, який орієнтований на бізнес-клієнтів і середній клас.
Запуск мобільного додатку
У сьогоднішній ситуації обслуговування онлайн в значній мірі відповідає теперішнім банківським "звичкам" клієнтів ПроКредит Банку. Віктор Пономаренко, голова правління ПроКредит Банку в Україні, стверджує: "Активно використовуючи онлайн-банкінг в роботі, багато наших клієнтів навіть не помітили закриття відділень. Більшість наших клієнтів успішно ведуть бізнес як в Україні, так і за кордоном і мають чітке уявлення про рівень фінансового сервісу в Європі або в США. В якій би країні не працював бізнес, він вимагає якісного управління фінансами. Розвиток технологій змінює спосіб життя і мислення людей, в тому числі і очікування від фінансових послуг. Необхідність регулярно відвідувати банківські відділення просто відпала".
Протягом 2017 року банк планує істотно модернізувати існуючий комплекс послуг дистанційного банківського обслуговування, а також запустити додаток для мобільного банкінгу. Віктор Пономаренко: "Ця програма стане важливим компонентом нашої бізнес-моделі. Смартфони стали невід'ємною частиною нашого повсякденного життя. Сьогодні вони є важливим інструментом здійснення фінансових операцій. Ми хочемо запропонувати привабливий, безпечний і простий мобільний додаток".
Менше клієнтів, більше операцій
ПроКредит Банк пропонує систему онлайн-обслуговування, яка орієнтована на ключові групи клієнтів ̶ бізнес-клієнтів і середній клас, які цінують прозорість і ефективність фінансових операцій.
На практиці для банку це означає зменшення кількості клієнтів, але збільшення кількості операцій. Віктор Пономаренко очікує, що цей тренд продовжиться, так як банк продовжить зосереджувати зусилля на основному сегменті клієнтів. Зараз ПроКредит Банк в Україні обслуговує близько 40 тисяч приватних клієнтів; рік тому їх було 60 тисяч. Віктор Пономаренко очікує, що в поточних ринкових умовах банк буде обслуговувати клієнтську базу в 20 тисяч. "У банку ніколи не було намірів стати великим роздрібним банком" ̶ говорить він, додаючи, що поточні зміни дозволять банку виділити більше ресурсів для роботи з цільовими клієнтами. "Наша бізнес-модель заснована на наданні обслуговування високої якості. Це можливо тільки з обмеженою кількістю клієнтів ".
Зміна стратегії ПроКредит Банку включає в себе збільшення мінімальної суми депозиту до 100 тис. гривень (в еквіваленті) і введення щомісячної комісії в сумі 100 гривень за банківське обслуговування. Віктор Пономаренко визнає, що введення комісії може призвести до досить суперечливих відгуків клієнтів банку. Але він переконаний, що підхід не тарифікувати кожну послугу окремо, а стягувати щомісячно разову комісію заснований на здоровому глузді, і це зробить банк більш зрозумілим і більш конкурентним. "Якщо підрахувати витрати на банківське обслуговування, наші пропозиції виглядають привабливими. Я очікую, що, в більшості випадків, клієнти будуть економити на обслуговуванні ".
Індивідуальний підхід
ПроКредит Банк знають на ринку як спеціалізований банк для середнього бізнесу. Саме для цього сегменту клієнтів персональний контакт з банком має вирішальне значення. Віктор Пономаренко підкреслює, що зменшення кількості відділень не означає зменшення прямого зв'язку з клієнтами. "Коли ми говоримо про бізнес-клієнтів, індивідуальний підхід, безумовно, важливий. Клієнтам потрібен постійний зв'язок із співробітниками банку " ̶ говорить він. "Індивідуальний підхід залишається незмінним незалежно від кількості відділень. За кожним бізнес-клієнтом нашого банку закріплений відповідний фахівець. Банк постійно інвестує в навчання співробітників і в індивідуальний підхід до бізнес-клієнтів незалежно від кількості відділень в Україні".
Простота
Збільшення операцій, які здійснюються онлайн, ставить перед банком нове завдання ̶ зберегти їх простоту, піти шляхом розумних ІТ-рішень. Онлайн-банкінг включає в себе сервіси, які вимагають від користувачів придбання навичок поводження з ними. Це властиво не тільки банкінгу, а й багатьом іншим онлайн- рішенням. Щоб вони були ефективними і зручними для користувачів, в них необхідно інвестувати. Віктор Пономаренко каже, що простота - основа бізнес-моделі банку в Україні, навіть в умовах збільшення спектру послуг і підвищення якості обслуговування. "Розвиток онлайн-банкінгу ̶ це значна інвестиція для нас, яка демонструє прихильність ПроКредита ринку України" ̶ додає він. "Побудувати просту, зрозумілу і якісну бізнес-модель набагато складніше, ніж бути універсальним банком і пропонувати широкий спектр послуг та всілякі рішення."
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"