Корупційні потоки на УЗ сягають півмільярда доларів на рік - міністр

Понеділок, 6 лютого 2017, 19:09

Обсяг коштів, залучених до корупційних потоків в ПАТ "Укрзалізниця" в останні роки становив приблизно 500 млн доларів на рік.

Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв'ю DT.UA.

Міністр зазначив, що у "кращі часи" мова могла йти про тіньові потоки обсягом 1-2 млрд доларів на рік.

Подібні оцінки враховують не тільки махінації при закупівлі, але і маніпуляції з наявністю або відсутністю вагонів, каже Омелян.

Реклама:

"Ти отримуєш вагон вчасно, але дорого, чи пізніше, але дешевше, чи не отримуєш взагалі. При цьому така послуга корупційна на всіх рівнях, починаючи від керівництва, яке роздає вказівки, і закінчуючи начальниками станцій, що забезпечують технічну подачу цих вагонів вчасно і за графіком", - зазначив він.

"Ми знаємо, що 2016-го "чорна" каса, завдяки підвищеній тарифікації, зросла в рази. У нас з'явилися величезні питання по транзиту. Компанії-прокладки, яким фактично достатньо було мати три стільці і один стіл, заробляли величезні суми на вантажних перевезеннях, - розповів глава Мінінфраструктури.

В даному контексті Омелян торкнувся питань, що стосуються закупівлі УЗ дизельного палива.

За його словами, незважаючи на те, що залізниця закуповує більш ніж 300 тисяч тонн палива в рік, паливна компанія з якихось причин досі не створена.

В УЗ, як зазначає міністр, все ще відсутня формульна ціна закупівель та підхід до формування стратегічного паливного резерву.

"Можливо, через об'єктивні обставини 2014-го резерв був спалений, але 2016-го за наявності великого грошового запасу його все одно не створили. І фактично кожного разу "УЗ" стикається із шантажем з боку постачальників: або ви підвищуєте ціну купленого палива, або ми зупиняємо поставки", - сказав Омелян.

"Таким чином ті постачальники, які виграли тендери за найнижчою ціною, потім постачають паливо в кращому разі за середньоринковою, а в окремих випадках — за ціною, що значно вища за середню. Чи є тут корупційний елемент? Я переконаний, що є", - підсумував він.

Як відомо, у міністра інфраструктури Володимира Омеляна поглиблюється конфлікт із керівником "Укрзалізниці", раніше польським музикантом Войцехом Балчуном.

Раніше вони з’ясовували стосунки просто на засіданні Кабінету міністрів: Омелян критикував роботу Балчуна, але прем’єр-міністр Володимир Гройсман заступився за керівника "Укрзалізниці".

Керівник Мінінфраструктури навіть говорив із президентом щодо Балчуна.

31 січня Омелян на зустрічі з членами Європейської бізнес-асоціації заявив із цього приводу: "Хтось буде новий – чи міністр, чи глава "Укрзалізниці".

За словами міністра, робота Балчуна на посаді голови правління "Укрзалізниці" дискредитує ідею конкурсів і призначення високих зарплат керуючим держкомпаніями.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: