Корупційні потоки на УЗ сягають півмільярда доларів на рік - міністр
Обсяг коштів, залучених до корупційних потоків в ПАТ "Укрзалізниця" в останні роки становив приблизно 500 млн доларів на рік.
Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв'ю DT.UA.
Міністр зазначив, що у "кращі часи" мова могла йти про тіньові потоки обсягом 1-2 млрд доларів на рік.
Подібні оцінки враховують не тільки махінації при закупівлі, але і маніпуляції з наявністю або відсутністю вагонів, каже Омелян.
"Ти отримуєш вагон вчасно, але дорого, чи пізніше, але дешевше, чи не отримуєш взагалі. При цьому така послуга корупційна на всіх рівнях, починаючи від керівництва, яке роздає вказівки, і закінчуючи начальниками станцій, що забезпечують технічну подачу цих вагонів вчасно і за графіком", - зазначив він.
"Ми знаємо, що 2016-го "чорна" каса, завдяки підвищеній тарифікації, зросла в рази. У нас з'явилися величезні питання по транзиту. Компанії-прокладки, яким фактично достатньо було мати три стільці і один стіл, заробляли величезні суми на вантажних перевезеннях, - розповів глава Мінінфраструктури.
В даному контексті Омелян торкнувся питань, що стосуються закупівлі УЗ дизельного палива.
За його словами, незважаючи на те, що залізниця закуповує більш ніж 300 тисяч тонн палива в рік, паливна компанія з якихось причин досі не створена.
В УЗ, як зазначає міністр, все ще відсутня формульна ціна закупівель та підхід до формування стратегічного паливного резерву.
"Можливо, через об'єктивні обставини 2014-го резерв був спалений, але 2016-го за наявності великого грошового запасу його все одно не створили. І фактично кожного разу "УЗ" стикається із шантажем з боку постачальників: або ви підвищуєте ціну купленого палива, або ми зупиняємо поставки", - сказав Омелян.
"Таким чином ті постачальники, які виграли тендери за найнижчою ціною, потім постачають паливо в кращому разі за середньоринковою, а в окремих випадках — за ціною, що значно вища за середню. Чи є тут корупційний елемент? Я переконаний, що є", - підсумував він.
Як відомо, у міністра інфраструктури Володимира Омеляна поглиблюється конфлікт із керівником "Укрзалізниці", раніше польським музикантом Войцехом Балчуном.
Раніше вони з’ясовували стосунки просто на засіданні Кабінету міністрів: Омелян критикував роботу Балчуна, але прем’єр-міністр Володимир Гройсман заступився за керівника "Укрзалізниці".
Керівник Мінінфраструктури навіть говорив із президентом щодо Балчуна.
31 січня Омелян на зустрічі з членами Європейської бізнес-асоціації заявив із цього приводу: "Хтось буде новий – чи міністр, чи глава "Укрзалізниці".
За словами міністра, робота Балчуна на посаді голови правління "Укрзалізниці" дискредитує ідею конкурсів і призначення високих зарплат керуючим держкомпаніями.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"