В Україні запрацювала ще одна служба таксі
25 жовтня в Україні запрацював сервіс онлайн-замовлення таксі "Яндекс.Таксі".
Про це пише AIN.
Як повідомляється, тепер українським користувачам доступна опція замовлення в додатках на Google Play і App Store.
"Можна також замовити таксі прямо з головної "Яндекса". В Україні сервіс доступний українською, російською та англійською мовами. Поки що сервіс працює тільки в Києві, але до початку наступного року можуть підключити й інші міста-мільйонники", - йдеться в повідомленні.
У запуск сервісу на українському ринку компанія вклала кілька мільйонів доларів (точну суму не називають).
Тарифна сітка сервісу в Києві буде така ж, як і в інших містах: тариф "Економ", "Комфорт", "Бізнес", мінівен для сімейних поїздок і дитяче таксі (машини з дитячим кріслом).
Починає роботу сервіс тільки з тарифом "Економ", ціни починаються від 15 грн за перші 2 км плюс 4,5 грн за кожний наступний км.
До Борисполя можна буде доїхати за внутріміським тарифами, правда, викликати таксі в аеропорт поки не вийде.
"Решта тарифів для Києва поки не встановлені і будуть додаватися згодом", - розповів Тигран Худавердян, керівник сервісу "Яндекс.Таксі".
В інших містах в "Яндекс.Таксі" можна оплачувати послуги карткою або готівкою, але в Києві запуск почнеться тільки з готівковим розрахунком. Хоча сервіс зараз працює над технічною інтеграцією з "ПриватБанком", і оплату карткою обіцяють запустити через 5-6 тижнів.
Сервіс не укладає договори безпосередньо з водіями, працює тільки зі службами таксі - зараз їх 12.
Зараз загальний автопарк - 300-400 машин, але для Києва це число планують збільшити до 3000-4000. Комісія сервісу зазвичай становить близько 10% -15%, цифри для України поки не розкриваються.
"Яндекс.Навігація" і "Яндекс.Пробки" дозволяють прораховувати маршрут таксі з урахуванням завантаженості доріг.
Оскільки зазвичай пасажир платить за весь час, який водій їхав до пасажира, а також за простій машини, це дозволяє мінімізувати собівартість поїздки.
У "Яндекс.Таксі" є ряд вимог до автомобілів, основне - авто повинно бути не старше 10 років. Для водіїв-учасників є вимога пройти відеокурси про те, як користуватися сервісом, спілкуватися з пасажирами, а потім - тестування.
Основний інструмент контролю якості - рейтинг водіїв.
У додатку "Яндекс.Таксі" пасажир може ставити водієві оцінку, і ця оцінка в подальшому впливає на кількість розподілених на конкретного водія замовлень.
Також в сервісі передбачений дистанційний контроль якості машин: водій не зможе використовувати додаток, якщо регулярно не проводитиме фотозйомку автомобіля (від 8 до 15 ракурсів) на загальний стан, наявність дитячого крісла (якщо воно заявлено), стан ременів безпеки і т.д.
Наприклад, якщо машина на фото двічі поспіль виявиться брудною, робота водія з додатком призупиняється.
Сервіс стартує через кілька місяців після запуску Uber в Києві. Але за словами CEO сервісу, вихід Uber ніяк не вплинув на рішення по запуску "Яндекс.Таксі" - воно було прийнято за багато місяців до цього.
Серед факторів, що впливають на це рішення, Тигран називає запуск 3G по основних містах України.
"У нас сильні конкуренти. Перший - "Уклін" - сервіс з повністю локальною командою, звичайно, вони дуже добре відчувають специфіку міста. І Uber - наш конкурент на всіх ринках, тут ми вже добре знаємо "матчастину", як конкурувати з ним", - говорить СEO проекту.
Як повідомлялося, сервіс таксі Uber піднімає вартість послуг в Києві.
Раніше "Економічна правда" писала "Що необхідно знати про Uber".
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"