Нацбанк не може вирішити проблему імпортерів палива - ЗМІ
Національний банк визнав, що не може самостійно вирішити проблему імпортерів палива, яким заборонено купувати на міжбанку іноземну валюту для здійснення передоплати.
Про це пише Finclub.
Як пише видання, таке право компанії, які ввозять в Україну товари "критичного імпорту", втратили ще 1 січня 2016 року.
"Ми заздалегідь направили лист в Міністерство економічного розвитку і торгівлі, це було ще в грудні 2015, коли зрозуміли, що більше не буде з початку року критичного імпорту. На жаль, НБУ не може назвати щось критичним, а щось некритичним. І ми запропонували МЕРТ підтвердити той же лист, яким ми керувалися при визначенні критичного імпорту", - заявила глава НБУ Валерія Гонтарева.
Однак вирішити проблему навіть за місяць не вдалося, пише видання.
"На жаль, МЕРТ нам відповіло, що вони не будуть цим займатися. Після цього ми надіслали листа прем'єр-міністру, і він дав розпорядження підписати це "критичний лист". Ми знаємо, що таке критичний імпорт, ми знаємо навіть, що в нього входить, але, на жаль, це не повноваження НБУ. Якби це було в наших силах, ми б зробили це ще 1 січня, тому що нам це теж зрозуміло", - пояснила глава НБУ.
Як відомо, НБУ постановою № 124 ускладнив авансову оплату імпорту на суму більше 50 тис доларів - такі операції можуть здійснюватися тільки за допомогою акредитива. Обмеження не стосувалися ввезення "життєво необхідних товарів".
"Відповідно до закону № 73-VIII, це нафта, газ, паливо для АЕС, електроенергія, вугілля, бензин, мазут, дизпаливо, медпрепарати для онкохворих і ліки, звільнені від ПДВ, частина товарних груп, що ввозяться без мита", - пише видання.
Крім того, видання нагадує, що цей закон вводив на 2015 рік додатковий імпортний збір в розмірі 5% і 10% на товари, що ввозяться в Україну.
Але збір не стягувався з життєво необхідних товарів. Втім, з 1 січня 2016 року закон втратив чинність.
Як пише вадання, тому на початку року паливні компанії зіткнулися з неможливістю купити валюту для авансових розрахунків.
Проблема імпортерів палива полягала також у тому, що, за вимогами НБУ, акредитив повинен бути тільки від висококласних банків, йдеться у матеріалі.
"Це вимога практично виключає схемні операції і махінації з паливом. Знаючи стан паливного ринку України, зрозуміло, що багатьом трейдерам доведеться піти з ринку, оскільки закривається канал фіктивного і напівлегального імпорту", - говорить старший аналітик ІК Empire State Capital Partners Тантелі Ратувухері.
Також, експерти зазначили, що навесні ця проблема може стати ще більш критичною.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"