Apple - знову найдорожча компанія в світі
У середу, 3 лютого, капіталізація Alphabet на NASDAQ знизилася до 511 млрд доларів, а капіталізація Apple зросла до 526 млрд доларів.
Про це пишуть "Ведомости".
Найдивніша річ з компанією, яка була два дні найдорожчою в світі, те, що її назва мало кому відома. Всі знають Apple, Microsoft або Facebook, і зовсім не тому, що це компанії № 1, № 3 та № 4 по капіталізації.
А ось Alphabet, незважаючи на капіталізацію більше ніж в 0,5 трлн доларів, збиває з пантелику. Все, звичайно, просто: Alphabet - це Google. Точніше, материнська компанія Google, яка крім інтернет-гіганта володіє проектами, які ніяк не пов'язані з пошуком.
Це, зокрема, компанії Life Sciences (працює над сприйнятливими до глюкози контактними лінзами) і Calico (зосереджена на питаннях довголіття). Сама Alphabet була створена влітку минулого року, і засновник Google Ларрі Пейдж пояснив такий вибір назви, зокрема, тим, що алфавіт - найважливіший винахід в історії людства.
Google не винайшов пошук в інтернеті, пошту, карти або смартфони. Але це найбільший пошуковик, найбільший поштовий інтернет-сервіс, найпопулярніший сервіс інтернет-карт, а Android - найпопулярніша операційна система для смартфонів. І, звичайно, Google не створив з нуля найбільший відеосервіс YouTube, він його купив.
Проте, Google (а тепер Alphabet) за своїм духом компанія саме інженерів і винахідників. Невпинний пошук нового, системи з відкритим кодом, безкоштовні сервіси для користувачів - її головні риси.
Все це сильно відрізняє Google від Apple. Остання завжди робила ставку, перш за все, на дизайн, маркетинг, ексклюзивність і закриті системи. Apple брала найкращі інженерні ідеї на ринку, доводила дизайн до блиску і використовувала для просування маркетинг рівня "Бог".
В результаті компанія зібрала величезну базу лояльних покупців, які абсолютно впевнені, що продукція Apple найкраща в світі, і дня не можуть без неї прожити.
Деякі аналітики побачили мало не вищу справедливість в тому, що Alphabet обігнала за капіталізацією Apple. Інновації перемогли маркетинг, відкриті системи - пристрої і сервіси, зосереджені на самих собі.
Але насправді все простіше. Ринкові позиції обох компаній зараз дуже сильні. Обидві компанії - явні лідери ринку. Але Alphabet останній рік квартал від кварталу покращувала показники, а Apple - ні.
Після смерті Стіва Джобса компанія не випустила жодного проривного нового продукту, а продажі iPhone в четвертому кварталі, за очікуваннями компанії, вперше за її історію зменшаться. Але якщо капіталізація Apple знову зростає, значить, інвестори вірять, що справи у компанії будуть йти не просто добре, а дуже добре.
А те, що чотири найдорожчі компанії в світі - технологічні гіганти, зайвий раз доводить, що наймодніші хлопці в місті давно не нафтовики або банкіри, а програмісти.
Нагадаємо, 2 лютого холдинг Alphabet, до якого входить компанія Google, обійшов за капіталізацією Apple і став найдорожчою компанією в світі.
Як відомо, у списку найдорожчих брендів за версією Brand Finance на першому місці корпорація Apple (146 млрд доларів), на другому і третьому - Google і Samsung (вартість брендів - 94 млрд доларів і 83 млрд доларів відповідно).
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"