Споживча довіра в Україні незначно поліпшилася
Індекс споживчої довіри Nielsen в Україні показав зростання на 7 пунктів за підсумками 2-го кварталу 2015 року.
Про це йдеться в результатах дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey), яке проводилося з 11 по 29 травня 2015 року.
Як повідомляється, досягнувши в першому кварталі цього року найнижчої позначки в 41 пункт, у другому кварталі індекс виріс до 48 пунктів, і тепер Україна вже не є країною з найбільшими песимістичними купівельними настроями в світі.
Для порівняння, в Європі споживча довіра продовжило рости - індекс піднявся на два пункти до 79, що стало найвищим показником з 2010 року.
В цілому, в Україні всі три ключові показники, на основі яких розраховується індекс, показали позитивну динаміку.
натисніть для збільшення |
Так, у порівнянні з попереднім кварталом менше українців негативно оцінюють свої фінансові та робочі перспективи, але показники все ще нижче, ніж рік тому.
Усе ще значна частина респондентів вважає, що зараз не найкращий час для покупки речей.
натисніть для збільшення |
Все більше українців планує заощаджувати на покупці одягу (64%), намагатимуться економити на газі та електроенергії (58%), скоротять витрати на відпустку (50%), а також значно більший відсоток людей (54%) готові переключатися на більш дешеві продовольчі бренди (в порівнянні з попереднью кризою 2009 року, коли ця цифра становила всього 29%).
За результатами дослідження, 28% респондентів заявляють, що у них не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності - це менше, ніж у 1 кварталі 2015 року, коли число таких людей становило 33%.
натисніть для збільшення |
У порівнянні з попереднім кварталом більше українців планує витрачати гроші на відпустку і свята (26% - зростання на 3%), новий одяг (24% - зростання на 2%) і робити заощадження (24% - зростання на 4%).
Починаючи з 2014 року, основними причинами занепокоєння українців є війна (56%) і економічна ситуація в країні (26%).
натисніть для збільшення |
Також велику кількість респондентів хвилює підвищення цін на комунальні послуги (25%) і споживчі товари (19%).
Для порівняння, в Європі основними причинами занепокоєння людей за останні півроку стали стан ринку праці (22%), стан економіки (20%), здоров'я (19%) і підвищення цін на комунальні послуги (17%).
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"