Дороги в Україні ремонтуватимуть за рахунок штрафів автоперевізників
Мінінфраструктури має намір створити пілотний проект з відновлення та ремонту автодоріг в Україні за рахунок стягнення штрафів з перевізників за проїзд автодорогами країни з порушенням габаритно-вагових норм.
"Ми також прийшли до того, що потрібно штрафи встановлювати в залежності від перевантаження, вони повинні бути великими, але в цілому економічно обґрунтовані тарифи такі", - підкреслив він.
Зокрема, згідно з розданою журналістам презентацією реформи дорожньої галузі, міністерство вважає за необхідне встановити нові справедливі штрафи за порушення вагових норм (1 тис грн - 10 тис грн) або збільшити їх ще більше, до рівня європейських країн (Польща - 1,5 тис євро, Німеччина - 10 тис євро).
У даний час в Україні мінімальний штраф за перевантаження автотранспортного засобу становить 1,7 тис грн.
Крім того, транспортне відомство має намір ввести подвійний контроль ваги автотранспортних засобів, зокрема вантажівок.
Зокрема, автоматичний вагокомплекс буде передавати інформацію про перевантаження інспектору, який зобов'язаний зупинити і оштрафувати такий автотранспорт. У свою чергу інспектор буде мати засоби відеофіксації і веб-камеру для автоматичної трансляції своєї роботи в інтернеті.
Контроль за роботою інспектора буде здійснювати Мінінфраструктури, в базу якого система автоматичного вагокомплексу продублює інформацію про перевантаження. Якщо інспектор навмисно пропустить перевантажений транспорт без накладення штрафних санкцій, він буде звільнений.
"Ідея в тому, щоб впровадити подвійний контроль. Автоматична рамка зважує транспортні засоби, ця інформація йде інспектору, одночасно надходить також у Мінінфраструктури та СБУ для незалежного контролю інспектора. Він, отримуючи інформацію, зобов'язаний зупинити авто і оштрафувати його. Якщо він пропустив такий автомобіль, він буде звільнений, бо не виконує свою функцію", - сказав Хміль.
Крім того, міністерство пропонує встановити повну заборону руху транспорту вагою понад 40 тонн для подільних вантажів, а також ввести відповідальність компанії, яка завантажує авто, за перевантаження, за умови, якщо не було проведено контрольне зважування у присутності перевізника.
Реалізувати такі ідеї міністерство пропонує в першу чергу на дорогах Миколаївської області, оскільки в найгіршому стані на сьогоднішній день знаходиться дорожнє покриття в південних областях України, а 99% збитку дорогам наносять навантажені понад норматив автотранспортні засоби.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"