На впровадження електронного урядування піде багато часу - радник міністра економіки

Понеділок, 30 березня 2015, 18:54

На впровадження системи електронного урядування в Україні потрібно багато часу.

Про це в інтерв'ю "Телеканалу 24" заявила радник міністра економіки України Яника Мірило.

"Впевнена, що більшість навіть не усвідомлює, що електронне урядування - настільки глобальна тема. Загально кажучи, це можливість робити через комп’ютер усе, що ми сьогодні робимо на папірцях. Тобто не треба іти до чиновника, питати якусь довідку, умовляти його, "мотивувати", як це є зараз. Електронне урядування дасть можливість робити все онлайн", - зазначила Меріло.

За її словами, електронне урядування має відношення до всіх сфер життя: бізнесу - можна онлайн зареєструвати підприємство, задекларувати пільги; електронного керування у школах - можна подивитися оцінки своєї дитини у школі; у сфері здоров’я - можна записатися до лікаря, отримати рецепт на ліки.

Реклама:

Вона також зазначила, що впровадження системи електронне урядування може допомогти у вирішенні проблем з корупцією.

"Якщо тобі не треба спілкуватися з чиновником, то нема кому запропонувати хабаря - виключається людський фактор. До того ж така система певним чином змінює роботу чиновників у цілому, бо при такій системі їм не потрібно буде "контролювати" людину, і чиновник може цілком зосередитися саме на документації", - повідомила Меріло.

Радник міністра наголошує, що для впровадження цієї системи в Україні потрібно дійсно багато часу. Для прикладу, в Естонії на це пішло 12-15 років. Може, Україна зробить це швидше, бо тут можливо пропустити якісь кроки. До того ж, на її думку, не варто повністю копіювати якісь моделі.

"Моделі не треба брати. Для мене дивно, коли кажуть про грузинську модель, естонську модель - це ж дуже по-різному: законодавство різне, середовище різне, менталітет різний. Можна взяти деякі уроки і загальні принципи", - сказала Меріло.

"Але формування все одно займе багато часу, бо зараз взагалі немає бази, треба робити всі реєстри, всі архіви, які зараз існують тільки в паперовому вигляді. І це дуже велика праця. Для прикладу зараз існує електронний реєстр виборців, в якому 36 мільйонів людей, і цю базу робили з 2008 року. Тобто на одну базу пішло близько 6 років", - додала вона.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!