В Росії хочуть заморозити ціни на основні продукти
Найбільші російські роздрібні мережі домовилися на два місяці зафіксувати роздрібні ціни на соціально значущі продукти.
Про це повідомляє російська служба ВВС.
Виконавчий директор Асоціації компаній роздрібної торгівлі Андрій Карпов підтвердив, що проект угоди був підготовлений минулого тижня.
За його словами, Федеральна антимонопольна служба може схвалити ініціативу вже в четвер. Позитивне рішення від ФАС необхідно для того, щоб мережі не запідозрили в змові.
До асоціації рітейлерів входять, зокрема, мережі "Ашан", "Діксі", "Лента", "Магніт", Metro Cash & Carry, X5 Retail Group ("Карусель", "Копійка", "Перехрестя") та інші.
Соціально значущими вважаються більше 20 продуктів. Серед них - яловичина, свинина, баранина, кури, заморожена риба, молоко і частина молочних продуктів, цукор і сіль, хліб і хлібобулочні товари та ряд інших.
Овочів і фруктів там лише п'ять найменувань: картопля, білокачанна капуста, цибуля, морква та яблука.
Саме з цим може бути пов'язаний вибір часу ритейлерами, вважає генеральний директор Інституту аграрного маркетингу Олена Тюріна.
"У лютому-березні, під час Великого посту, фіксується спад купівельної активності, особливо на продукти м'ясо-молочної групи. А дотримуватися посту намагається все більше населення в Росії", - розповіла вона.
У той же час ініціатива рітейлерів матиме на ринок позитивний вплив, вважає Тюріна: "Зараз склалися всі передумови для стабілізації цін. Подальший їх зростання призведе до зниження продажів і, відповідно, до падіння виручки".
Далі двох місяців рітейлери, швидше за все, не підуть.
Із закінченням посту і початком "сезону шашликів" споживча активність зазвичай росте, нагадує Тюріна.
Санкції відносно Росії, падіння курсу рубля і продовольче ембарго спровокувала рекордний ріст цін на продуктові товари.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"