Державіаслужба закрила небо для нових українських авіакомпаній
13 листопада Мін'юст зареєстрував новий порядок призначень на маршрути, розроблений Державіаслужбою, яку очолює колишній топ-менеджер МАУ Денис Антонюк.
Про це пише avianews.
Це означає фактичне закриття неба України для нових українських авіакомпаній на найближчі роки, а також неможливість більшості діючих гравців, включаючи Wizz Air Україна, отримати права на польоти за новими маршрутами.
"Тепер шанси отримати якесь призначення або право на повітряну лінію дорівнюють нулю, якщо, звичайно, ви не МАУ", - прокоментував ситуацію юрист Marchenko Danevych Андрій Гук.
Проект порядку був опублікований влітку і викликав неоднозначну реакцію ринку. Він віддає всю владу з видачі маршрутів чиновникам Державіаслужби і фіксує необхідність виконання перший рік рейсів в межах України, після чого авіаперевізник отримує право виконувати чартерні рейси за кордон.
І тільки через два роки після початку виконання внутрішніх рейсів авіакомпанія може претендувати на міжнародні регулярні лінії.
Однак навіть виконання цих правил не гарантує отримання права літати за кордон.
Новий порядок передбачає "конкурс" заявок, в якому враховуються використання раніше виданих призначень (10 балів), кількість виконаних польотів всередині України за останні три роки (20 балів), розмір флоту і персоналу (по 10 балів), кількість виплачених податків (10 балів ).
Таким чином, найбільший гравець на ринку авіакомпанія - МАУ - може дублювати заявки інших авіаперевізників на маршрути і абсолютно законно перемагати, оскільки всі ключові бали приносять не якісні характеристики, а кількісні.
Крім того, дозволена частотність на міжнародних рейсах, якщо авіакомпанія все таки отримає право на польоти за кордон, розраховується за формулою і дуже залежить від співвідношення міжнародних та внутрішніх рейсів.
Наприклад, якщо лоу-кост Wizz Air подасть заявку на виконання рейсів Київ-Лісабон, то за відсутності внутрішніх рейсів і виконанні порядку 50 рейсів на тиждень авіаперевізник не зможе претендувати ні на одну частоту за кордон.
Для цього авіакомпанії доведеться літати до Львова чи Харкова мінімум три рази на тиждень, або в Одесу мінімум шість разів на тиждень.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"