Компанії Ахметова у 2014 році збільшили експорт вугілля

Середа, 15 жовтня 2014, 09:48

За 8 місяців 2014 року порівняно з минулим роком експорт вугілля з України збільшився на 1,3 мільйона тонн, або на 26% і становив майже 6,2 мільйона тонн.

Про це йдеться в інформаційній довідці Міненерговугілля, яка потрапила до "Економічної правди".

Як зазначається в записці, до кінця липня 2014 року Україна не відчувала дефіциту вугільної продукції, однак, через диверсійні дії незаконних озброєних формувань у Донецькій та Луганській областях більшість державних вугледобувних підприємств опинилася у зоні проведення активних бойових дій.

Робота по видобутку вугілля, зокрема вугілля із низьким вмістом летких речовин (менше ніж 18%), до якого належить вугілля антрацитової групи, була зупинена, констатують у відомстві.

Реклама:

"На сьогоднішній день більшість підприємств, які видобували вугілля антрацитової групи мають повністю частково затоплені шахти або неробоче обладнання та не можуть відвантажувати вугільну продукцію внаслідок пошкодження залізничної інфраструктури", - наголошується в документі.

У відомстві також зазначають, що дефіцит вугілля із низьким вмістом летких речовин для потреби ТЕС України складає близько одного мільйона тонн на місяць.

Загалом дане вугілля складало основу експортного потенціалу України у 2013 році. Так із 4,93 млн тонн вугільної продукції, що була експортована з України за 8 місяців 2013 року, лише вугілля антрацитової та пісної групи складало майже 87% і лише 6,6% складало вугілля газової та довгополум'яної груп.

Іншим чином виглядає ситуація із експортом вугілля у 2014 році. Так, із експортованих за 8 місяців 2014 року -  6,2 млн тонн, вугілля антрацитової та пісної групп склало 68%, а частка вугілля газової та довгополум'яної груп в порівнянні із аналогічним періодом минулого року суттєво збільшилася і склала - 25%.

Це свідчить про поступове переформатування марочного складу вугільної продукції при експорті з України, зазначається в документі.

Також про суттєві зміни у попиті на окремі марки вугільної продукції свідчить і імпорт вугільної продукції до України, обсяги якого у серпні 2014 року збільшилися на 30% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склали майже 1,4 млн тонн вугільної продукції. З них близько 6% - це вугілля антрацитової та пісної груп.

При цьому імпорт вугілля антрацитової та пісної груп у серпні 2013 року становив лише 0,5% від загального обсягу імпорту вугілля до України.

В записці також наведені основні відправники вугільної продукції на експорт у 2013 році - це були переважно приватні вертикально інтегровані компанії ТОВ "Дтек" Рината Ахметова і компанія, яка належала Олександру Януковичу.

2013 рік

% від загального обсягу експорту

ТОВ "ДТЕК СвердловАнтрацит"

21,69%

ТОВ "ДТЕК РовенькиАнтрацит"

9,43%

ТОВ "ДТЕК Трейдинг"

6,86%

ТОВ "Мако-Трейдинг"

6,78%

Така сама ситуація була і у 2014 році, але спостерігалося заміщення обсягів експорту вугілля антрацитової групи (основні виробники: ТОВ "ДТЕК СвердловАнтрацит", ТОВ "ДТЕК РовенькиАнтрацит") значними обсягами вугілля газової та довгополум'яної груп виробництва (ПАТ ДТЕК "ПавлоградВугілля").

В документі підкреслюється, що дефіциту газової та довгополум'яної груп Україна не випробовує.

2014 рік

% від загального обсягу експорту

ПАТ ДТЕК "ПавлоградВугілля"

     23,40%     

ТОВ"ДТЕК СвердловАнтрацит"

9,44% 

ЗАТ ВП Шахта "Жданівська"

9,42%

ПАТ ЦЗФ "Нагольчанська"

5,91%

У відомстві наголошують, що сьогодні зростають обсяги експорту вугілля, основу якого складає вугілля газової та довгополум'яної груп.

"Водночас зменшується імпорт вугілля антрацитової та пісної груп, які вкрай необхідні більшості українських теплових електростанцій (ТЕС технологічно не можуть працювати на вугіллі газової та довгополум'яної груп із вмістом летких речовин понад 30%)", – йдеться в документі.

Також у відомстві зазначають, що експорт вугілля через морські порти у серпні збільшувався через бажання основних експортерів (компанії ТОВ ДТЕК, які також відчувають дефіцит вугілля із низьким вмістом летких речовин) якомога швидше звільнити складські майданчики в портах від вугілля відвантаженого у попередні періоди.

Як випливає з документу, це їм необхідно для забезпечення вільної площі вантажного фронту під підхід кораблів із імпортним вугіллям.

Економічна правда  

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: