МНС при Шуфричі злило 30 мільйонів на вертоліт фірмі, яка вже збанкрутувала
Міністерство надзвичайних ситуацій у 2007 році оплатило закупівлю медичного вертольоту, який дотепер не поставлено.
Про це повідомляється у звіті Державної фінансової інспекції за квітень поточного року за результатами ревізії фінансово-господарської діяльності МНС України (тепер ДСНС).
Як зазначено у звіті, сім років тому Міністерство уклало угоду з ТОВ "Гелаксіс" на придбання медичного вертольоту. Відповідно до умов договору МНС здійснено попередню оплату в розмірі 100 % вартості.
Однак у 2011р. "Гелаксіс" припинив діяльність у зв’язку з визнанням фірми банкрутом. Таким чином Міністерству завдано збитків на суму 30 млн гривень.
Згідно з даними судового реєстру, договір купівлі-продажу між міністерством і "Гелаксісом" було укладено 7 вересня 2007р. Фірма повинна була поставити медичний вертоліт Ка-226 вартістю 29,995 млн грн. упродовж дев’яти місяців.
У вказаний термін Міністерство вертоліт не отримало, відтак у 2009 р. подало на "Гелаксіс" у суд. На цей момент компанію вже переоформили на "Думрей Інвестмент Лімітед" (Dumrey Investment Limited), засновану австралійцем Айаном Тейлором (IanTaylor).
Родина Тейлора з 1995 р. надає послуги щодо реєстрації фіктивних компаній, задіяних у торгівлі зброєю та наркотиками, відмиванні грошей та ухилянні від податків.
Суд першої інстанції зобов’язав "Гелаксіс" поставити вертоліт і виплатити міністерству 2,55 млн грн за зірваний термін постачання. Фірма водночас подавала зустрічний позов до Міністрерства з приводу того, що це воно мало розмитнювати вертоліт при доставці зі складу у Вільнюсі.
Позов "Гелаксіса" відхилили.
Апеляційний суд ці рішення скасував, з огляду на те, що на митницю в пункт Шегині вертоліт таки привезли, але так і не розмитнили, і зобов’язав Міністерство здійснити митне очищення товару.
Вищий господарський це зобов’язання зняв, зазначивши технічне порушення процедури: в першій інстанції та апеляції йшлося про різні предмети спору. Наступного року справа пройшла всі три інстанції знову, поки ВГСУ не постановив: розмитнювати вертоліт таки мало Міністерство.
Разом з тим, з огляду на повідомлення ДФІ, - гвинтокрил так і не був доставлений замовнику. Натомість у квітні 2011 р. "Гелаксіс" припинив існування через процедуру банкротства.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"