Росія скоротила купівлю українських вагонів на 85%
У результаті на тлі загальної стагнації вагонного ринку виробництво українських заводів впало на 85% через відсутність експортних контрактів.
Про це пише "Коммерсант".
Як повідомляє видання, виробництво вантажних вагонів у СНД у січні-лютому знизилося на 24%, до 11 тис. штук, випливає з даних агентства "Infoline-Аналітика".
Найбільше (на 76%) впав випуск українських заводів, орієнтованих в основному на експорт до Росії. Падіння торкнулося майже всіх: "Азовмаша" (на 85%), Крюківського вагонобудівного заводу (на 80,6%), Стахановського вагонобудівного заводу (на 81,9%).
Різке падіння виробництва вагонів в Україні пов'язане з втратою російського ринку через погіршення взаємин між двома державами, пояснює голова "Infoline-Аналітика" Михайло Бурмістров.
За його словами, усього в 2014 році з України було експортовано лише 700 вагонів, на 85% нижче, ніж у 2013 році. У грошовому вираженні зниження ще сильніше - на 88,5%, до $40,1 млн, оскільки середня ціна на експорт за один вагон знизилася з 75 тис доларів до 57 тис доларів.
Основними покупцями українських вагонів досі були "ВЕБ-Лізинг", Державна транспортна лізингова компанія, "Трансфін-М" і оператори - "Спецэнерготранс", "Імпром", Федеральна вантажна компанія. Утім, джерела на ринку запевняють, що зниження обсягів закупівель українських вагонів пов'язано насамперед із загальним перенасиченням вагонного ринку".
Гендиректор "Спецэнерготранса" Максима Мироненко теж підтвердив, що закупівлі в українських заводів були припинені "не з політичних причин", а в зв'язку з відсутністю необхідності поповнення парку в умовах надлишку вагонів.
Втім, виробництво більшості російських вагонобудівників теж падає. Виняток становили лише найбільші заводи - державний Уралвагонзавод (УВЗ) і Тихвинський вагонобудівний завод (ТВСЗ) Олександра Несиса, обсяги виробництва яких зросли на 9,9% і 52,9%.
Але основну частину їхньої продукції купили афілійовані з ними "УВЗ-Логістик" та Rail 1520. Невелике зростання в 1,5% показав і "Рузхиммаш", який входить в "Російські машини" Олега Дерипаски.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"