Девальвація призвела до подорожчання бензину
З кінця минулого тижня в середньому по Україні пальне на АЗС подорожчало на 10-20 копійок за літр.
Таким чином ринок відреагував на девальвацію гривні і проблеми з імпортом, пише "Комерсант-Україна".
За інформацією видання, середня вартість дизельного палива в крупнооптовому сегменті ринку за останній тиждень січня зросла на 210 гривень - до 10,4 тисяч гривень за тону.
Бензини Аі-92 та Аі -95 подорожчали на 100 гривень - до 12,4 тисяч гривень за тону і 12,6 тисяч гривень за тону відповідно.
"Найближчим часом ціни на пальне у регіонах досягнуть київських, а столичні підвищаться ще більше", - відзначає директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
Трейдери пояснюють зростання цін падінням курсу гривні: на міжбанку курс долара перевищив 8,7 гривень, а у імпортерів всі контракти укладені у валюті. У цьому зв'язку основні коригування зазнали прайс-листи імпортерів.
Так, першою підвищила ціни на всі види нафтопродуктів на 50 гривень за тонну компанія "Ромпетрол-Україна".
У той же час на ПАТ "Укртатнафта" і на Одеському НПЗ ціни на паливо не збільшували.
"Нафтопереробники закуповують нафту на місяць вперед і тому не підвищують ціни щодня, як імпортери", - пояснили в прес-службі ВАТ "Галичина". Але на долю вітчизняних нафтопродуктів припадає лише трохи більше 20% ринку.
Як розповів експерт Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук, зростання цін обумовлене також збоями в постачаннях палива з Мозирського НПЗ і виниклим дефіцитом рухомого складу в Литві - у зв'язку із замерзанням балтійських портів вантажі стали відправляти залізницею.
"Але головна причина такого різкого подорожчання - залежність ринку від імпортних поставок", - говорить експерт консалтингової компанії Upeco Олександр Сіренко.
Раніше в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості повідомляли, що в 2013 році переробка нафтової сировини скоротилася на 26,1%, до 3,4 млн тонн.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"