Виконання закону про трансфертне ціноутворення блокується - асоціація
Асоціація "Український Кредитно-Банківський Союз" звернулася до Міндоходів із суттєвими зауваженнями щодо Узагальнюючої податкової консультації з питань застосування законодавства щодо трансфертного ціноутворення.
Про це йдеться у повідомленні асоціації.
УКБС зазначає, що окремі роз’яснення Консультації суперечать не тільки нормам Податкового кодексу України (ПКУ), суті законодавства про трансфертне ціноутворення, а й значно звужують перелік порушень, за які застосовуються мінімальні штрафні санкції.
Зокрема, щодо визначеного Міндоходів першого звітного періоду для подачі платником податків Звіту про контрольовані операції (увесь 2013 рік, тоді як Закон щодо трансферного ціноутворення набрав чинності з 01.09.2013), УКБС констатує порушення вимог пп. 4.1.9 ст. 4 ПКУ, згідно з якими зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки.
УКБС зауважує, що правила трансфертного ціноутворення передбачають встановлення трансфертних цін для податкових потреб та збільшення податкових зобов’язань пов’язаних осіб до рівня зобов’язань непов’язаних осіб за умови відповідності комерційних та/або фінансових умов здійснених ними операцій.
А також встановлюють статус контрагента, операції з яким є контрольованими (пов'язані особи - нерезиденти; всі нерезиденти, зареєстровані в низькоподаткових юрисдикціях; а також деякі категорії пов'язаних осіб - резидентів).
Отже, правила трансфертного ціноутворення з урахуванням принципу стабільності податкового законодавства не можуть бути застосовані за проведеними у 2013 р. операціями.
Водночас, Консультація передбачає визначення вартісного показника контрольованих операцій в сумі 50 млн. грн. в цілому за 2013 рік, незважаючи, що до 01.09.2013 такі операції не мали статусу контрольованих в частині визначення контрагентів операцій, застосовуваних методів ціноутворення та ін. Тому податковий контроль за трансфертним ціноутворенням доцільно здійснювати за період 2014 рік.
"Поспішне ухвалення та введення в дію законодавчих норм щодо трансфертного ціноутворення позбавило бізнес можливості належним чином сприйняти нововведення та адаптувати свою діяльність до нових податкових вимог", - зазначає генеральний директор Асоціації "Український Кредитно-Банківський Союз" Галина Оліфер.
За її словами, особливо в умовах, коли через 3 місяці після набрання чинності законом щодо трансфертного ціноутворення, не прийнято всіх необхідних підзаконних актів, не надано вичерпних роз’яснень, та й самі положення закону мають неоднозначне трактування".
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"