Українці поставили "незадовільно" якості адмінпослуг держави - дослідження
Населення виділило аутсайдерів адмінпослуг - МВС, Державний земельний кадастр і БТІ, а найкращі оцінки громадян отримало Міндоходів, Монсоцполітіки і Міноборони.
Про це йдеться в даних отриманих в результаті реалізації проекту громадської організації "Ліга фінансового розвитку" з дослідження якості сервісів державних органів для населення.
Згідно з даними, переважна більшість осіб, що взяли участь в дослідженні (99%) дали негативну оцінку рівню сервісу (оцінки категорії "задовільно" і "незадовільно").
Середній рівень якості обслуговування громадян в державних і комунальних організаціях відповідає категорії "незадовільно" (узагальнений індекс якості сервісів становив 48,26 балів з 100 можливих).
Для порівняння, середній рівень оцінок якості сервісу в торгових мережах (магазини побутової техніки, продуктові супермаркети, ресторани) майже вдвічі вище, і становить близько 80%.
Ключова причина низької якості сервісів державних установ, на думку укладачів рейтингу, полягає в низькому рівні оплати держслужбовців і відсутності у них мотивації в задоволенні потреб громадян - клієнтів.
Наприклад, електронне управління чергою, знайоме українцям, які відвідували хоч раз візові центри при посольствах, на сьогодні реалізовано тільки в Міндоходів.
Записатися на подачу документів через сайт можна тільки в органах Держреєстру - однак час очікування черги в деяких випадках складе більше місяця. Електронна подача звітності, всупереч заявам уряду про створення єдиного вікна подачі таких звітів по всіх відомствах, поки реалізована тільки в МДСУ.
Найгірший рівень сервісу зафіксований в органах Міністерства внутрішніх справ при отриманні/заміні внутрішнього і закордонного паспортів (38,42 і 39,01 бала відповідно). Також серед аутсайдерів - отримання довідок з Державного земельного кадастру (Держземагентство - 40,39 балів), а також послуги з технічної інвентаризації приміщень (Бюро технічної інвентаризації - 45,54 бала).
За даними дослідження, найбільш високо були оцінені сервіси при отриманні індивідуального податкового номера у територіальних органів Міндоходів (60,90 бала), на другому місці - послуги центрів зайнятості Мінсоцполітики (53,63 балів) і з постановки/зняття з військового обліку Міноборони (53,51 бала).
При цьому якість адміністративних послуг різнитися по регіонах.
Так, у регіональному розрізі кращий результат був зафіксований в південних областях України - 51,33 бала. Центральний і Західний регіони набрали 48,85 і 48,62 балів відповідно. Східний регіон з результатом в 45,34 балів (відставання від показника в цілому по Україні 2,92 бала ) замикає рейтинг.
В онлайн опитуванні взяли участь 1106 осіб з усіх регіонів України.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"