ЗАЗ очікує скорочення виробництва удвічі

Неділя, 15 вересня 2013, 17:22

Запорізький автомобілебудівний завод (ПАТ "ЗАЗ") корпорації "УкрАВТО" у 2013 році очікує виробництво 20 тисяч одиниць автотранспортних засобів, що удвічі менше за аналогічний показник 2012 року.

Про це повідомив голова правління ПАТ "ЗАЗ" Сергій Філіпенко на прес-конференції в рамках десятого Столичного Автошоу, передає "Інтерфакс-Україна".

"Цей рівень виробництва доволі критичний, але ті зміни, які вже відбулися (введення спецмит, утилізаційного збору) дають змогу сподіватися, що найближчим часом завод зможе наростити обсяги виробництва і з'явиться поштовх до подальшого розвитку. Зокрема, з травня ЗАЗ лідирує в продажах авто на українському ринку, і ми сподіваємося, що це вже тенденція", - сказав він

Як він уточнив, відповідаючи на запитання про зменшення планів із виробництва 30 тис. автомобілів, у складанні автомобілів для внутрішнього ринку завод майже виконає ці плани, а скорочення викликано проблемами з експортом легкових авто насамперед,до Росії.

Реклама:

"Експорт став для нас серйозною проблемою... На початку року ми розраховували, що проблеми, пов'язані з введенням утилізаційного збору в РФ і відповідними заходами з боку України буде врегульовано, сторони знайдуть рішення, яким чином ці норми застосовувати, і думали, що цей процес буде швидшим", - пояснив він.

Крім того, на зменшення обсягів експорту вплинула ситуація в Єгипті та Сирії, куди ЗАЗ також експортує продукцію.

Як зазначив Філіпенко, частка експорту в загальному обсязі продажу наразі становить 12-15%. Раніше ЗАЗ експортував до 40%-50% легкових авто, зокрема до Росії - близько 2-3%.

"Нині намагаємося орієнтуватися на інші ринки, зокрема на Казахстан. Незначні обсяги поставляємо в Білорусь і Узбекистан", - зазначив він.

Водночас, характеризуючи перспективну виробничу ситуацію, серед позитивних моментів він відзначив ухвалення закону про утилізаційний збір і постанову уряду про правила роботи автовиробників на українському ринку.

"Автовиробництво і автобізнес загалом - процес інертний, і розраховувати на миттєве поліпшення неможливо. Але можу сказати, що четвертий квартал цього року і перший квартал наступного - вже зовсім інші планові цифри. Адже до того, як влада вжила заходів, ми йшли до того, щоб зупинити завод - немає сенсу на таких потужностях і з такими можливостями виробляти такі невеликі обсяги", - сказав Філіпенко.

При цьому він висловив сподівання, що ситуація вже не зміниться на гірше, і у 2014 році завод зможе щонайменше подвоїти обсяги виробництва.

Філіпенко також повідомив, що у заводу є плани виробництва нових моделей автомобілів, проте поки що говорити про це зарано.

Водночас завод має намір збільшити кількість модифікацій наявних моделей, зокрема, з наступного року планується виробництво ЗАЗ VIDA Facelift в кузові седан і VIDA-фургон, в якому застосовані власні технічні рішення, що дають змогу оптимізувати ціну.

ЗАЗ наразі складає автомобілі під брендом ЗАЗ (Lanos, Sens, Lanos-фургон, Forzа, Vida) а також CheryА13, вантажні ТАТА та автобуси.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: