Китаєць побудує аналог Панамського каналу за 40 мільярдів
Китайський мільярдер Ван Цзін оприлюднив подробиці дорученого йому "будівництва століття" - нового судноплавного каналу між Тихим і Атлантичним океанами.
На будівництво водної артерії, яка пройде по території Нікарагуа, потрібно 40 млрд доларів і п'ять років, пише "Комерсант-Україна".
У червні 2013 року Ван, який очолює телекомунікаційну компанію Xinwei Telecom Enterprise Group, отримав концесію на проектування та будівництво каналу, який з'єднає Тихий і Атлантичний океани.
За концесію створена ним компанія HKND Group буде платити Нікарагуа близько 10 млн доларів на рік.
Спочатку планувалося, що тільки на розробку маршруту конкурента Панамського каналу піде не менше двох років.
Разом з тим, як розповів сам Ван Цзін газеті The Daily Telegraph, він уже прийняв остаточне рішення: канал буде проритий з тихоокеанського порту Бріто через озеро Нікарагуа в карибський порт Блуфілдс.
Будівництво почнеться в грудні 2014 року і завершиться в рекордні терміни - через п'ять років. Проект обійдеться інвесторам не менш ніж в 40 млрд доларів.
За підрахунками економістів, завдяки будівництву каналу ВВП Нікарагуа вже в майбутньому році зросте на 10,8%, а до 2018 року збільшиться вдвічі.
Після відкриття каналу на нього припадатиме 4%-5% всіх світових вантажоперевезень. І хоча відкритий ще в 1920 році Панамський канал активно модернізується, у нікарагуанського маршруту буде одна незаперечна перевага: їм зможуть користуватися нафтові супертанкери вантажопідйомністю 400 тис тонн, притому що максимумом для Панамського каналу навіть після розширення буде 150 тис тонн.
Екологи попереджають про руйнування екосистеми найбільшого прісноводного озера, через яке пройде маршрут судів.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"