Влада звинувачує рітейлерів у змові, що призвела до підвищення цін
Найбільші роздрібні мережі звинувачують у змові, яка стала причиною зростання цін на продукти.
Антимонопольний комітет провів розслідування на цьому ринку і пред'явив звинувачення компаніям в тому, що вони вимагають від постачальників оплати додаткових послуг, а також великих відстрочок платежів за товар, пише "Комерсант-Україна".
Комітет підозрює 18 великих продуктових рітейлерів у змові, що призвела до підвищення цін на продукти харчування в 2010-2011 роках у Києві.
Справа розглядалася комітетом з травня 2012 року. Серед великих мереж вказані "Сільпо" і "Фора" (обидві входять до Fozzy Group), "АТБ-маркет", Auchan, "Фуршет" і Metro C & C.
Всього на частку 18 компаній припадає 80% роздрібного ринку Києва (дані на вересень 2011 року).
У повідомленні комітету говориться, що, згідно із даними Держстату, протягом 2010-2011 років індекс споживчих цін зріс лише на 13,5%.
Тоді як в роздрібних мережах Києва зростання цін на основні продукти харчування становило 22%-38%, а на деякі продукти на 50%-70%.
У відомстві впевнені, що подорожчання було спровоковане тим, що рітейлери вимагали від постачальників оплати різних додаткових послуг (реклама, бонуси та інше), які становлять 5%-10% від вартості поставленого товару.
Крім того, компанії вимагали від постачальників оплати товару з відстрочкою, яка могла досягати 120 днів.
"Це фактично є безвідсотковим кредитуванням мереж за рахунок постачальників", - наголошується в документі.
Юристи ж вважають, що довести провину рітейлерів буде непросто.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"