Збудовані під Євро-2012 аеропорти стоять напівпорожніми
Збудовані під Євро-2012 термінали аеропортів фактично простоюють.
Про це пише Валерія Бурлакова, повідомляє "Український тиждень".
Як зазначається, термінал D, споруджений у київському аеропорту "Бориспіль" до футбольного чемпіонату (загальна вартість - 4, 8 млрд гривень), за задумом влади, мав прийняти всі великі міжнародні авіакомпанії, які до цього обслуговувалися в аеропорту.
"Однак неодноразові торішні спроби втілити цей амбітний план обернулися провалом. Станом на кінець 2012 року D не завжди "дотягував" до десятка рейсів за день", - пише видання.
Зрештою в березні 2013 року перевізники таки перебралися у новий термінал, повіривши в обіцянки колись облаштувати його трансферною зоною.
У травні, за інформацією прес-служби аеропорту, він уже обслуговував 31 авіакомпанію.
На сьогодні пропускна спроможність головних повітряних воріт столиці становить 25 мільйонів пасажирів за рік.
З них 15 мільйонів припадає на термінал D. Фактична ж завантаженість аеропорту сягає в найкращому разі 33% проектної.
Міжнародний аеропорт "Львів" імені Данила Галицького у 2012 році обслужив 570 тисяч осіб – рекордну кількість, що безпосередньо пов'язано з проведенням у Льовові матчів Євро-2012. Пасажиропотік зріс на 94% порівняно з 2011-м.
У 2013 році цю цифру львів’яни планували, за словами прес-служби аеропорту, "якщо не перевершити, то хоча б підтвердити".
"Такий амбітний прогноз може стати реальністю, адже за результатами I кварталу 2013 року пасажиропотік там сягнув 108,1 тисячі осіб, що на 55,76% більше, ніж за той самий період 2012 року", - пише автор.
Річна фактична завантаженість, за оцінками аудиторів Рахункової палати, нині становить 8% проектної потужності.
Донецький аеропорт, як запевняли урядовці під час його будівництва, мав стати транзитним вузлом для стикування рейсів із Європи до Азії.
У січні - березні 2013-го аеропорт Донецька перевіз 197 тисяч пасажирів, що лише на 7% перевищує торішній показник.
Виходить близько 2,2 тисячі осіб за добу на аеровокзалі, здатному щогодини приймати 3,1 тисячі людей, пише автор.
Натомість показовою є ситуація з повітряними воротами в Харкові, де уряд профінансував лише спорудження аеродромного комплексу, а решту побудували приватні інвестори.
Держава у Харкові профінансувала аеродромний комплекс вартістю 191 млн доларів.
Таким чином, загальні інвестиції в аеропорт сягнули 298 млн доларів - близько 2,4 млрд гривень.
"Це майже вдвічі менше, ніж вклали у львівські повітряні ворота (4,6 млрд гривень, з них 4,4 млрд - держкошти) і термінал D у Києві (4,8 млрд гривень), й утричі менше порівняно з донецьким аеровокзалом (6,9 млрд гривень, з них 6,5 млрд - держгроші)", - йдеться у матеріалі.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"