Китайські автомобілі перестали купувати
За підсумками першого півріччя 2012 року продажі нових автомобілів у Китаї зросли всього на 3,6%.
Для Китаю це значне охолодження після зростання на 45,5% і 32,4% в 2009 і 2010 роках відповідно, повідомляє портал "Дело".
"Це важкий рік для всіх автовиробників, великих і дрібних. 2011 рік також був поганим через припинення дії урядових стимулів, але нинішній буде гірше, так як економіка країни почувається не дуже добре", - заявив аналітик Guotai Junan Securities Чжан Синь.
Асоціація автовиробників Китаю поки зберегла прогноз зростання місцевого ринку за підсумками 2012 року на 5-8%, очікування аналітиків американського Citigroup - 5%.
У 2011 році зростання китайського авторинку склало 2,5%, але тоді економічна ситуація в країні в цілому була набагато краще, відзначають експерти.
За підсумками минулого року економіка КНР додала 9,2%, а в цьому охолодиться до 7-8% (у другому кварталі - 7,6%).
Як наслідок, падіння попиту посилюється з кожним місяцем.
Зниження темпів продажів вдарило по прибутку автовиробників.
Згідно поширеній в середу заяві енергетичної компанії BYD, яка займається в тому числі випуском автомобілів, її доходи в січні-червні впали на 50%.
За попереднім прогнозом автовиробника FAW, його збитки за перше півріччя склав 11,8 млн доларів.
Прибуток Changan Automobile (партнер Ford і Mazda) за той же період може впасти на 44-49%.
Непогану звітність, за прогнозом експертів, повинні продемонструвати Geely Automobile і Great Wall Motor, але їх зростання багато в чому обумовлений хорошими експортними показниками.
Лідером за фінансовими показниками повинен стати SAIC (партнер General Motors і Volkswagen), який розраховує подвоїти прибуток у другому кварталі.
Втім, навіть експортери не можуть почувати себе спокійно.
"Попереду багато невизначеності... Криза в зоні євро продовжує гальмувати економіку... і авторинок може продемонструвати подальше зниження, якщо більше міст (Китаю) почнуть вводити обмеження по продажах", - відзначив аналітик LMC Automotive Джон Цзен.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"