За модернізацію НПЗ заплатить споживач - нафтотрейдер
Українські НПЗ не слід модернізувати за рахунок споживачів нафтопродуктів.
Таку думку висловив генеральний директор ТОВ "БНК Україна" Микола Василевич, коментуючи розглянуті урядом ініціативи щодо введення імпортних мит на бензин і дизель і безподаткового ввезення 10 млн тонн нафти для завантаження нафтозаводів, передають "Українські новини".
"Для реконструкції нафтопереробних підприємств потрібні мільярди інвестицій власників, роки і дещо інші економічні стимули, так як поки все виглядає так, начебто всій країні пропонують "скинутися" для модернізації приватних НПЗ", - зазначив він.
"Підприємства з Білорусії, Литви, Польщі та інших країн, що постачають паливо європейської якості в Україну, знаходяться в постійному процесі технічного переозброєння. У Білорусі, наприклад, НПЗ належать державі, яка щорічно, в обов'язковому порядку, вкладає в реконструкцію величезні гроші", - пояснив фахівець.
На думку експерта, створення преференцій для окремих учасників ринку призведе до додаткового цінового навантаження на споживачів.
"Якщо будуть введені якісь обмеження на імпорт нафтопродуктів, ми ризикуємо потрапити в зону найвищих цін на моторне паливо в Європі і отримати зростання цін по всьому ланцюжку виробництво-транспорт-кінцевий споживач", - підкреслив Василевич.
На його переконання, подібні заходи також погіршать інвестиційний клімат і збільшать частку неякісної продукції на ринку.
"Загроза конкуренції: в гіршому становищі виявляться мережі АЗС, які багато років розкручували свій бренд, роблячи ставку на якісні нафтопродукти", - сказав він.
Як повідомлялося, експерти оцінюють вартість запропонованих пільг для НПЗ приблизно в 25 млрд гривень.
Ця сума складається з недоотриманих податків бюджету і додаткових зборів з автомобілістів через подорожчання палива після введення імпортних мит.
Як відомо, ТОВ "БНК-Україна" створено в лютому 2010 року. Єдиним учасником товариства є ЗАТ "Білоруська нафтова компанія" - провідний експортер нафтопродуктів виробництва ВАТ "Мозирський НПЗ" і ВАТ "Нафтан".
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"