Поза межами можливого. Відвідайте щорічну премію УП 100

Капіталізація ринків акцій країн БРІК впала до мінімуму з 2005 року

Вівторок, 3 липня 2012, 11:24

Співвідношення сумарної капіталізації фондових ринків і загального обсягу ВВП країн БРІК перебуває на мінімумі з 2005 року.

Про це повідомляє агентство Bloomberg.

На думку інвесторів, з одного боку, така ситуація свідчить про те, що інвестори готуються до широкомасштабних потрясіннями в світовій економіці, а з іншого - є блискучою можливістю для інвестицій.

За прогнозами Міжнародного валютного фонду, в 2012 році сумарний ВВП країн БРІК складе порядку 14 трлн доларів, або 20% від загальносвітового, тоді як капіталізація їх фондового ринку, за даними Bloomberg, скоротиться з 9,5 трлн доларів (18% від ВВП) у 2011 році до 7,6 трлн доларів (16% від ВВП) в 2012 році.

Реклама:

Востаннє різниця між показниками перевищувала 4 процентні пункти в 2005 році, що, за словами глави Goldman Sachs Asset Managmeте Джима О'Ніла, який в 2001 році і придумав акронім БРІК, є дуже привабливою ситуацією з точки зору інвестицій.

За останні 12 місяців індекс MSCI BRIC злетів на 53%, що більш ніж удвічі перевищує темпи зростання загальносвітового індикатора фондового ринку MSCI All-Country World.

"Якщо тільки ми не готуємося до краху цих економік, це величезна можливість для інвесторів, - зазначає О'Ніл.

За його прогнозами, капіталізація фондового ринку БРІК може подвоїтися до 2020 року, а частка ВВП в загальносвітовому збільшиться до 27%.

Водночас, поки ситуація виглядає далеко не настільки райдужно, відзначає Bloomberg.

Середні темпи зростання економік БРІК сповільнилися в першому кварталі 2012 року до 4,8% з 6,8% за аналогічний період 2011 року, а на ринках акцій спостерігається серйозний відтік капіталу, в результаті чого Petroleo Brasileiro SA у списку найдорожчих компаній світу перемістилася на 39 місце з 10 у липні 2011 року, China Construction Bank Corp. - на 20-е з 12-го, ВАТ "Роснефть" - на 106-е з 70-го.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: