Утилізація автомобілів стане платною для всіх
Міністерство екології та природних ресурсів пропонує ввести утилізаційний збір з імпортерів і виробників легкових і вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки.
У вівторок ввечері міністерство оприлюднило проект постанови уряду "Про деякі питання заготівлі та утилізації непридатних до використання транспортних засобів", пише "Комерсант-Україна".
У міністерстві відзначають, що проект був розроблений за дорученням президента Віктора Януковича.
У міністерстві документ не коментують, проте начальник відділу екологічної безпеки міністерства Олександр Посмітний зазначив лише, що проект знаходиться на початковій стадії розробки.
"Ми зараз прораховуємо тариф по утилізації транспорту. Ведемо з цього приводу діалог з асоціацією "Укравтопром", - говорить він.
Кошти для утилізації пропонується направляти в спеціальний фонд, розповіло високопоставлене джерело в міністерстві.
"Зараз ми опрацьовуємо два варіанти: вилучати ці кошти в момент продажу автомобіля в салоні або в момент його випуску заводом або імпорту в країну", - говорить він.
При цьому утилізувати техніку повинні будуть імпортери і виробники автомобілів самостійно або підписавши договір з уповноваженими підприємствами, які підпорядковуються Кабміну або іншим суб'єктам господарювання, які мають відповідне обладнання і потужності.
Зараз обговорюється ставка в 0,7 гривні за кубічний сантиметр робочого обсягу циліндра двигуна легкового автомобіля.
Тобто, наприклад, збір за автомобіль масового сегмента (об'єм двигуна 1000-2200 куб. см) становитиме 0,7-1,5 тис гривень.
Зараз щорічно в країні списується близько 100 тис автотранспортних засобів, наголошується в супровідному документі до проекту.
При цьому належного механізму їх утилізації немає.
В "Укравтопромі" підтверджують, що ведуть переговори з міністерством, але вважають, що введення збору погіршить становище виробників.
"Податкове навантаження на виробників і без того не стимулює розвиток автопрому. Якщо введуть ще додатковий збір, це може закінчитися катастрофою", - попереджає директор департаменту маркетингу і промислового аналізу "Укравтопрому" Георгій Овсянников.
"Якщо держава навантажує виробника додатковими податковими зборами, це негативно відбивається і на заводі, і на споживачах", - говорить голова правління Запорізького автозаводу Микола Євдокименко.
Проти введення збору виступають і імпортери.
На їхню думку, його введення не зробить значного впливу на продажі, але змусить споживачів платити більше.
"В Україні і так слабка купівельна спроможність населення, і введення додаткових зборів знову ляже на плечі споживачів. Швидше за все це спосіб поповнити бюджет за рахунок автопрому. Україні необхідно оновлювати парк автомобілів, так як його середній вік становить 18 років (для порівняння, в ЄС - 8,5 років, США - 9,2 років, РФ - 12,9 років - дані "Укравтопрому"), але такі заходи уряду не дозволять поліпшити ситуацію", - упевнена генеральний директор "Авто Інтернешнл" Олена Дуніна.
На її думку, в нинішньому вигляді до документа є питання щодо цільового використання коштів.
"У країнах, де розвинений або активно розвивається автопром, споживачів стимулюють купувати нові автомобілі, вводячи високі податки на використання автомобілів, що підлягають утилізації", - говорить Дуніна.
Нагадаємо, нещодавно у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі заявили про необхідність ввести на три роки спеціальне мито на ввезення автомобілів незалежно від країни походження та експорту.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"