У мобільних операторів є найбільші шанси заробити на Євро-2012
8 червня в Україні та Польщі стартувала європейська футбольне першість.
Для фанатів це подія зводиться виключно до спорту і розваг, чиновники бачать в ньому можливість пропіарити країну в Європі і налагодити економічне співробітництво, а для українського бізнесу - це шанс на рекордні заробітки, пишуть "Экономические известия".
За оцінками Мінінфраструктури та експертів, футбольні фанати увіллють в українську економіку близько 1 млрд доларів.
Це найоптимістичніший прогноз, який передбачає, що за час чемпіонату Україну відвідають 1-1,2 млн уболівальників, кожен з яких витратить не менше 1 тис доларів.
Однак в реальності туристів, швидше за все, буде в рази менше.
Найбільш реалістичною називають оцінку в 350-400 тис осіб, кожен з яких залишить в нашій країні не більше 500 доларів.
Поточні показники припливу туристів поки свідчать про те, що рахунок йде і зовсім на десятки, а не на сотні тисяч.
Наприклад, до Львова напередодні першого матчу прибуло близько 15 тис уболівальників.
"Сьогодні у нас близько 11 тис німецьких уболівальників і близько 4 тис португальських. Очікуємо близько тисячі приватних автомобілів, 150-200 автобусів", - повідомив директор департаменту Євро-2012 у Львові Олег Засадний.
Ті кілька сотень мільйонів доларів, які гарантовано надійдуть до України разом з фанатами, були заздалегідь розподілені бізнесом задовго до чемпіонату.
Прагнення відбити за три тижні вкладення або просто заробити змушує бізнес роздувати ціни і встановлювати драконівські умови для клієнтів.
Проте як мінімум половина очікувань може не виправдатися, упевнені експерти.
Про надзвичайні цінах на номери в українських готелях почали говорити задовго до чемпіонату.
Жадібність готельєрів була приводом для критики Мішеля Платіні і змусила Бориса Колесникова звернутися до бізнесменів з проханням знизити ціни.
При цьому мало яка галузь готувалася до Євро більш старанно, оскільки достатня кількість готельних номерів була однією з основних вимог УЄФА до приймаючої країни.
Однак, як відзначають експерти і починають неофіційно визнавати учасники готельного ринку, ставка на євротуристів може не виправдатися.
Основна їх кількість не розраховує на ночівлю в п'ятизіркових готелях - їх частіше цікавлять наметові містечка та хостели.
У свою чергу ресторатори можуть досить оперативно стримати свої апетити, якщо, незважаючи на приплив туристів, напливу відвідувачів у них не буде.
Зазначимо, що подорожчання послуг громадського харчування в період міжнародних спортивних заходів - явище звичайне.
Однак звертає на себе увагу жадібність українських рестораторів.
У Польщі ціни також зросли, але не більше, ніж на 10-15%.
Причому, як і у випадку з готелями, швидше за все, туристів будуть цікавити найбільш доступні пропозиції.
"Більшість з них буде харчуватися в "МакДональдз", - поділився один з рестораторів.
У цієї міжнародної мережі вже заявили, що розраховують на 800 тис додаткових візитів за час чемпіонату.
На вболівальників хочуть заробити і інші представники споживчого ринку: фармацевти, рітейлери, а також мобільні оператори.
Що стосується попиту на продукти, то він виявиться нерівномірним.
Більше за все будуть купувати напої, причому компактної розфасовки, зручної для споживання на ходу, а також різні закуски і сувеніри.
Найбільш значний ріст продажів очікується в пивній групі.
Також додаткові клієнти з'являться в аптеках - тут очікують приросту продажів засобів від похмілля, від харчових отруєнь, від сонячних опіків, а також презервативів.
Але найбільші шанси на багатомільйонні заробітки - у мобільних операторів, які будуть забезпечувати зв'язок вболівальників з батьківщиною в режимі роумінгу.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"