Роздрібний товарообіг в Україні зростає через збільшення цін
За даними Держкомстату, в Україні в січні-квітні 2012 року роздрібний товарообіг підприємств торгівлі та ресторанного господарства зріс у порівнянних цінах на 14,8% в порівнянні з січнем-квітні 2011 року.
Рекордсменами за цим показником стали Херсонська (18,8%), Рівненська (17,3%), Донецька і Запорізька (17,2%), Миколаївська (17,1%) області, а також місто Севастополь (17,4%), пишуть "Экономические известия".
Проте є всі підстави вважати, що зростання роздрібного товарообігу досягнуто за рахунок подорожчання продуктів, а не фактичного збільшення їх споживання.
Про це свідчать дані компанії Nielsen Company. В рамках дослідження «Динаміка продуктового кошика в форматі сучасної торгівлі» за лютий-березень 2012 року (джерело Nielsen Growth Reporter, audited FMСG categories) були враховані продажі 50 FMCG категорій в гіпермаркетах, супермаркетах, мінімаркетах.
В результаті виявилося, що кількість реалізованих товарів не збільшилася, тоді як цінники справно переписувалися.
Згідно з даними дослідження MMI Ukraine, проведеного компанією TNS в Україні в 2011 році, дохід на одного члена сім'ї на місяць виріс з 2842 гривень у першому кварталі до 3109 гривень - у третьому (представлені відповіді респондентів у віці 16-65 років, що проживають в містах з населенням від 50 тис осіб).
Про зниження купівельної спроможності населення говорять і самі ритейлери.
За словами представника однієї з мереж, зараз багато споживачів досить часто роблять вибір на користь більш дешевих товарів. Раніше це явище не носило настільки масовий характер.
Виробники і самі ритейлери йдуть тенденціям, які задають покупці.
Затиснуті з двох сторін державним регулюванням націнок і слабким споживчим попитом, вони прагнуть випускати більш доступні за ціною товари і продукти.
Частково загальне зростання витрат населення на продукти харчування може пояснюватися і тим, що частина споживачів, які можуть собі це дозволити, навпаки, перемикається на більш дорогі товари.
Вони змушені це робити для того, щоб компенсувати погіршення якості тих продуктів, які купувалися раніше.
Поліпшити становище з реальним приростом споживання можуть тільки зовнішні фактори.
Наприклад, такі як наплив туристів під час футбольного чемпіонату і вибори, а точніше - приплив валюти з-за кордону, що з ними пов'язаний. Також стимулом могло б стати поліпшення умов ведення бізнесу.
Інших джерел зростання для українського ритейлу поки немає.
Експерти вважають, що друкарський верстат не буде включатися, так як ефект від його запуску буде мінімальним. Не варто розраховувати і на швидке поліпшення економічної ситуації в країні.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"