Автоімпортерам доведеться платити більше
В "Основних висновках Міністерства економічного розвитку і торгівлі" говориться про необхідність ввести на три роки спеціальне мито на ввезення автомобілів незалежно від країни походження та експорту.
На додаток до існуючого 10-відсоткового мита запропоновано стягувати 6,46% митної вартості з автомобілів з об'ємом двигуна понад 1 л, але не більше 1,5 л, і 15,1% з транспортних засобів з об'ємом двигуна понад 1,5 л, але не більше 2,2 л, пише "Коммерсант-Украина".
Фактично в цей діапазон обсягів двигуна потрапляють до 80% всіх автомобілів в Україні.
Висновки Мінекономрозвитку були надані в рамках спеціального розслідування Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, яке почалося з ініціативи асоціації автовиробників "Укравтопром" 30 червня 2011 року.
Остаточне рішення комісія повинна винести в середині травня.
У висновках міністерства говориться, що в 2010 році частка обсягу імпорту автомобілів в співвідношенні з виробництвом вітчизняних автомобілів збільшилася на 37,9% в порівнянні з 2008 роком.
За перше ж півріччя 2011 року ще на 28% в порівнянні з 2010 роком.
При цьому основні країни-постачальники автомобілів в 2010 році збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Корея - 79%, Німеччина - 197%.
У відомстві відзначають, що українські автомобілі з об'ємом двигуна 1-2,2 л мають дуже схожі з імпортними характеристики.
Проте в 2010 році вартість автомобіля вітчизняного виробництва на внутрішньому ринку знизилася на 7,35%, а ціни на деякі імпортні моделі були ще нижче, як у випадку з продукцією "Єврокару" (ТМ Skoda).
У міністерстві вважають, що імпорт завдав шкоди виробникам.
Так в 2010 році в порівнянні з 2008 роком обсяг виробництва вітчизняних підприємств знизився на 78,9%, продажу - на 86,35, прибуток від операційної діяльності - на 89,9%, кількість працівників на вітчизняних підприємствах скоротилася на 51,3%.
Особливе занепокоєння у відомстві викликає імпорт з Росії.
У зверненні міністерства до торгового представництва РФ в Україні йдеться про пропозицію провести 19 квітня консультації з російськими представниками з метою обговореннями висновків міністерства.
Згідно з даними Державної служби статистики, за підсумками 2011 року в Україну було ввезено більше 39 тис автомобілів, вироблених в Росії, на суму понад 310 млн доларів.
Українські виробники вважають, що введення спецмита дозволить захистити внутрішній ринок і дасть можливість їм активно розвиватися.
Імпортери вважають, що мита не виправдають очікування виробників.
Підвищення мит не призведе до зростання виробництва українських автозаводів, а лише поверне в країну практику "прикручування коліс", великовузлове складання, імпортних автомобілів.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"