Україна і Росія готові перейти до спільних випробувань Ан-70
Україна і Росія врегулювали спірні питання і готові провести у 2012 році спільні випробування російсько-українського військово-транспортного літака Ан-70.
Про це заявив міністр оборони РФ Анатолій Сердюков на брифінгу в Москві за підсумками переговорів з міністром оборони України Дмитром Саламатіним, пише газета "Комерсант-Україна".
"Продовжується робота з організації серійного виробництва військово-транспортного літака Ан-70. На 2012 рік заплановане проведення спільних випробувань", - сказав він.
Віце-президент ДП "Антонов" Олександр Ківа повідомив виданню, що в останні кілька місяців робота над проектом Ан-70 активізувалася.
"Антонов" відвідала делегація замовників Ан-70 - представників міністерств оборони Росії і України на чолі з головнокомандувачем ВПС РФ - генерал-полковником Олександром Зеліним.
В рамках зустрічі, за словами Ківи, були зняті всі питання, які перешкоджали просуванню проекту.
"Після спільних випробувань та внесення змін до типової конструкції літака можна буде впроваджувати його серійний випуск", - пояснив Ківа.
В Україні виробництво буде організоване на київському заводі "Антонов".
Майданчик, на якому Ан-70 буде збиратися в РФ, російська сторона ще не вибрала.
Ан-70 є досить конкурентоспроможними літаком на ринку, кажуть експерти.
Машина здатна розвивати швидкість до 780 км/год, здійснювати польоти на відстань до 7,8 тис. км і сідати на ґрунтові злітно-посадочні смуги довжиною 600-800 м.
Літак укороченого зльоту і посадки здатний перевозити до 300 десантників або 47 т вантажів.
До створення військово-транспортного літака Ан-70 в СРСР приступили понад 20 років тому.
Після розпаду Радянського Союзу Росія взяла на себе зобов'язання з фінансування проекту на 72%, Україна - на 28%.
На його реалізацію було витрачено понад 5 млрд доларів.
Однак у липні 2006 року уряд РФ прийняв рішення про припинення проекту. У серпні 2009 року Україна і РФ відновили роботи і домовилися про створення спільного серійного виробництва Ан-70 і транспортного Ан-70Т з двигунами Д-27 компанії "Мотор Січ".
Передбачалося, що за два-три роки російська сторона виділить на ці цілі близько 2,4 млрд рублів (80,9 млн доларів), українська - 480 млн гривень(59,7 млн доларів).
Але наприкінці 2010 року в Міноборони України повідомили про припинення фінансування проекту у зв'язку з тим, що він не є для міністерства пріоритетним.
У 2011 році Україна не фінансувала проект, але в липні Міноборони РФ придбало перший Ан-70, який будується на "Антонові".
Контракт був підписаний, щоб підприємство отримало кошти на будівництво ще одного транспортника.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"