Банківську рекламу пропонують зробити більш інформативною
Банківські установи варто законодавчо зобов’язати подавати більше інформації про продукти і послуги в рекламі для того, що потенційні клієнти, зокрема, позичальники, ухвалювали більш зважені рішення, чи варто брати кредити.
Таку думку висловив народний депутат Юрій Полунєєв під час публічних дебатів "Зміни правил споживчого кредитування: в інтересах банків чи в інтересах клієнтів?", які провела ГО "Ліга фінансового розвитку" за підтримки проекту USAID "Розвиток фінансового сектору" FINREP і тижневика "Дзеркало тижня. Україна".
Як зауважив парламентар, такий підхід потрібний у т.ч. й для того, щоб гармонізувати вітчизняне законодавство з європейським.
Водночас Полунєєв наголосив, що відкритий до діалогу й готовий прописувати більш прикладні до українських реалій регламенти, аніж ті, які передбачив у своєму законопроекті "Про споживче кредитування" (№9593).
Разом із тим, на думку голови правління "Укрсоцбанку" Бориса Тимонькіна, в рекламі, наприклад, іпотечних продуктів достатньо було б зазначати три компоненти: ефективну процентну ставку першого року, перший внесок, максимальний період кредитування.
При цьому банкір позитивно відгукнувся про надання деталізованої інформації про банківські продукти при безпосередньому контакті клієнта з фінустановою, щоб, отримавши її "на руки", людина могла спокійно, наприклад, вдома порадитися з близькими й ухвалити оптимальне рішення щодо співпраці з тією чи іншою фінансово-кредитною установою.
Учасники дискусії також дійшли згоди щодо необхідності уточнення в законопроекті №9593 пункту про вказування банком вартості послуг третіх осіб (у нинішньому варіанті передбачається, що це зобов’язання банку), оскільки у випадку укладання довгострокових кредитних договорів (на 10, 20 років) вартість послуг, скажімо, страхувальників може змінюватися.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"